binky Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Hvordan har det gått? Min lille gutt har bæsjet i potten(jippi) og fortalt meg når han skal tisse, det landa på gulvet men jeg føler at det er på vei fremover. Men er det noen som vet om noen underbukser eller bleier som er spesielt for treningsperioden?
Mamma'n til Andreas og knøttet Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Vi driver også med pottetrening. Men det er bare tissing foreløpig. Andreas tar seg til bleia og da forter vi oss på potta. Som regel kommer det masse tiss. Men han vet tydeligvis når han skal bæsje også, for da gjemmer han seg litt. Men han er tydeligvis ikke klar for potta i den sammenheng ennå.. Andreas er også 22 mnd. Bursdag 12. juli.
*1+1=2 små* Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 lille sier "ææææsssj" når hun har bæsja så hun har i hvertfall begynt å bli obs på hva som skjer:) Gleder meg til sommeren, da vil hun få gå mye uten bleie og jeg tenkte å prøve å se om vi ikke klarer å finne ut av noe etterhvert. ikke noe stress her siden hun bare er 17.mnd men jeg synes alikevel at man kan begynne å smått:) Har en sånn doring til barn fordi potte vil hun ikke sitte på og den peker hun også på noen ganger:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Vet ikke om vi kan kalle det pottetrening akkurat, men smaåen sitter på potta stort sett ved hvert bleieskift, og alltid ved morgen- og kveldsstell. Da får han en tannkremtube å leke med, og der koser han seg til det har kommet noe eller han ikke vil mer. Oftere og oftere kommer det tiss i potta, og nå er det over en uke siden vi hadde bæsjebleie:D Har god kontroll på rutinene hans, og dersom han plutselig ikke bæsjer på morgenen som han pleier, følger jeg ekstra godt med på ham utover dagen. Er blitt flinkere til å lese signalene hans, så i det siste har vi rukket fram i tide. Men ikkeno stress med det, bare gøy og skryt og klapping i hender. Sier ikke fra enda, han er bare 16 mnd så det regner jeg ikke med på leeenge enda:)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Jah, her så jeg en mulighet til å skryte litt, så jeg glemte å svare på spørsmålet ditt;) Det fins avvenningstruser, jeg har ingen erfaring med dem, venter et par i posten snart til storesøster. Søk på "avvenningstruser" på google, da får du opp nettbutikker som selger slike. Tror de fleste tøybleieforhandlere kan være verdt å sjekke ut også, prøv bleieboden.no krusedull.no kenguruloftet.no Eller meld deg på tøybleieforumet på tettinntil.no, der er det mange med erfaring og linker til litt av hvert når det gjelder sånne ting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå