Mockanin Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Saken er den at denne veninnen har jeg i flere år sett på som min beste veninne. Hun var derfor også forloveren min når jeg giftet meg. Problemet nå er at for noen mnd. siden hadde jeg et Homeparty hvor også hun kjøpte ting. Konsulenten som var hos meg er søsteren til en annen veninne av meg (disse veninnene mine er ikke venininner, har knapt nok møtt hverandre) og jeg kjenner henne veldig godt. Konsulenten klarte å si at vi skulle betale når vi kunne, og veninnen min som handlet mye kunne dele opp betalingen sin. Så får jeg høre fra hun andre veninnen min at søsteren hennes sliter med å få inn penger. Det er mange som ikke har betalt varene sine rett og slett. Hun har purret på folk også. Det dreier seg om flere tusen kr. Det går en stund og jeg spør om søsteren hennes har fått inn noe mere penger. Noe har hun fått, men det er fremdeles en del som gjenstår. Så får jeg også høre at hun som er besteveninnen min er en av dem som ikke har betalt og også en av dem som ikke har svart på purringen. Jeg synes det er veldig merkelig at hun ikke har betalt, og jeg vet at hun hadde avtale om dele innbetalingen i to. Samtidig så vet jeg også at hun ikke er blakk for hun har vært på langhelg i utlandet. Nå er jeg litt usikker på om jeg skal ta det opp med henne og kanskje risikere vennskapet (hun er litt sær på enkelte ting). Eller bare la det være en sak mellom henne og konsulenten. Jeg synes jo det er veldig pinlig. Hva hadde dere gjort?
It's all about me Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Det er jo strengt talt ikke ditt problem. Du hadde partyet hjemme hos deg, men det var konsulenten som var så korka at hun delte opp betalinger og ga ut varer uten å få betalt først. Hun tenkte nok at hun ikke ville gå glipp av et salg fordi noen ikke hadde nok penger der og da, men bedre å gå glipp av et salg enn å gi masse gratis.
Mockanin Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2009 Enig med deg i at konsulenten var korka. Hun er rett og slett dumsnill, sånn er det med ganske mye av det hun foretar seg. Men som sagt så synes jeg det er pinlig rett og slett.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Jeg skjønner at du syns det er pinlig og hadde noe liknende skjedd med meg hadde jeg følt det på samme måte. Men som Frokostquiz sier; det er jo ikke ditt problem/din butikk heller. Tenkte litt som så at hvis du spurte henen hvorfor du ikke hadde betalt hadde det ikke sett så bra ut for homepartyselgervenninnen din heller - at hun "plaprer" om hvem som har betalt og ikke, liksom. Om jeg hadde sagt noe eller ikek hadde nok kommet an på venninnen som ikke hadde betalt også - eier hun litt "skam i livet" kunne jeg nok sagt noe men er hun sær og ikke tenker over sånne ting hadde jeg latt være for da hadde hun sikkert hengt seg opp i detaljen jeg nevner over også.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Ville ikke engasjert meg. Det er ikke ditt problem. Dette må selgeren håndtere selv
Kamomille Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Dette er faktisk konsultentens problem ettersom hun har sagt at fok kan betale når de kunne. Når det er sagt vill nok jeg også følt litt på det dersom det var jeg som arrangerte party. Synes godt at du kan spørre veninna de jeg. Det bør hun kunne tåle!
It's all about me Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Det skjønner jeg, men jeg hadde ikke blandet meg inn. Men du kan jo hinte bittelite til hun som ikke har betalt da. Se på det hun kjøpte neste gang du er på besøk og si noe sånt som: "Oj, denne var jo kjempefin, kanskje jeg skal bestille en slik nå i ettertid. Hvor mye kostet den igjen?" Klart det fungerer ikke like bra om det var et dildoparty da, ha ha ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå