Gjest Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 På soverommet står babysengen ferdig redd opp, og vognen er klar. Klærne er vasket og brettet.. Nå mangler vi bare stelleplass og barnesete, ellers er alt på plass! Har ikke pakket noen sykehusbag da, men det er vel kanskje litt tidlig enda.. Er ikke i jobb grunnet risiko på arbeidsplassen, og kan ikke gjøre noe særlig fysisk grunnet bekkenløsning og VONDE kynnere.. Kjeder meg rett og slett..... Vel hva skal man da bruke dagene til de siste ukene dere...?
Miss Elizabeth Bennet Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Ja, la oss være kreative og finne på noe, dette er kjedelig. (Å være stappgravid og bare vente) Man kan: - Lage rare tråder på barnimagen - Lese en kjempelang spenningsbok-serie. Begynne på Harry Potter enda en gang til. - Strikke? - Begynne å skrive memoarer. - Sette seg ut i solveggen med en alkoholfri øl - Øve på å prøve å få tak i tærne - Prøve å få av og på gifteringen - Så tomater i vinduskarmen og se på mens det spirer Noen fler?
mai^prinsessa Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Pakke sykehusbagen kan du gjøre allerede nå.. Du vet faktisk ikke om fødselen begynner 4 uker før, 4 dager før, eller 4 dager etter.. Greit å være klar.. Og du kommer sikkert på ting du ikke trenger likevel, eller ting du har glemt.. Så du kommer sikkert til å pakke ut og opp i bagen et apr ganger Ellers kan du.. -Brodere -Rydde i "rote- skuffer og skaper" -Besøke noen du ikke har sett på lenge -Begynne å tegne på/planlegge noe du har lyst å pusse opp.. -Bake boller o.l. til å ha i frysen.. Kjekt å ta fram når du får barselbesøk. -Løse kryssord.. Donaldkryssord er veldig lett og gøy.. hehe
Snikskytteren er storebror! Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Om det ike er for tidlig for deg å re opp senga, så er det vel ikke for tidlig å pakke bæggen heller hihi Ellers kan du legge deg ut i sola, og stjele energi av den.... Du trenger snart masse energi!
Gjest Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Takk takk for kreative inspill!! -Har faktisk tomatplanter og agurkplanter i vinduet, så de kan jeg jo studere nærmere, og så tror jeg jeg skal kjøpe inn donald kryssord.. Men i dag skal jeg bake boller, for det er jeg ikke noe god på, og nå har jeg jo tid til å prøve å finne ut hvorfor de blir små runde mursteiner!! -Kanskje jeg til og med klarer å ende opp med et brett spiselige boller silslutt. hihi;-)
lamor Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 jeg har ikke roen på tross av bekkenløsning og vonde kynnere, jeg gjør hagearbeid og tar heller pauser innimellom, går turer i terrenget og tar pauser her også, tro det eller ei bekkenet er mye bedre etterpå. Jeg har ca to uker igjen og i helgen var vi en tur i dyreparken og på hundeutstilling. Denne uka har jeg egenpleie uke, i går var det fotsone, i morgen er det aromaterapi, fredag skal jeg ta manikyr på salong, og til helgen er det jo 17 mai=) Må få prøve å vasket og ryddet inne og klippet plenen før søndag=) Elsker også å lese og å handle på hagesenter, men litt tidlig enda å plante i krukker da vi bor ganske forblåst til.....
Vannmann35 Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 På listen her står det: - få besøk av familen - dra på besøk til ei venninne som er sykemeldt - hjelpe bror med å flytte - skrive på skoleoppgave - vaske babytøy, dyner o.l. - vaske våre klær - vaske gardiner og pusse vinduer - rydde gjennom klesskapet og evt. gi til Fretex - rydde kjøkkenskap for utgåtte matvarer og krydder... - rydde i bokhyllen og kassere bøker jeg aldri kommer til å lese igjen - sette diverse bilder i album - 17-feiring + bursdag til både mor og bror - egenpleie (frisør og fotpleie ønskes) - klippe plenen og luke i blomsterbedet + få lagt ny bark - olje terassen og male skjervegger - kjøpe bryllupsgave til ei venninne som skal gifte seg snart Vel - det var bare noe av det jeg kom på nå - så jeg regner meg for fult sysselsatt frem til babyen kommer...!
*Lykkelig_mamma* Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 godegodemamma: Har et lite tips til deg ang. bollene! Jeg kjøper alltid de ferdig blandete melposene som heter 1-2-3 boller av møllerens(?) Er nesten sikker på at det er det de heter... Disse bollene har jeg fått så mye skryt av gjester og familie, da alle synes de er så luftig og saftige! Sier alltid at jeg bruker en hemmelig oppskrift da, hehe...=) Det eneste du skal tilsette disse bollene er gjær og vann(jeg bruker ALLTID 2 pk tørrgjær, står på pakken at du kan gjøre det for å få luftigere boller!) Jeg forhever de også i en bolle med lokk/håndkle over i ca. 30-45 min-etter å ha eltet deigen i noen min først. for å så trille de ut å lage de type bollene jeg vil ha, for å så heve de ENDA en gang på stekebrett med håndkle over(pass på trekk!), over vasken som jeg har fylt opp med varmt,varmt vann. Da hever de seg noe helt sykt!! Og blir kjempe luftige:) Hever de i ca. 30-45 minutter også her:) Tenkte kanskje det var noe å prøve siden du snakket om disse "mursteinene" dine!=) lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå