Gå til innhold

Sukk, fjernet grinda i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig åpen løsning mellom stue, kjøkken og gang. Og med en liten knert som skal ta på alt så har vi tidligere stengt av deler av stua med grinder sånn at vi ikke trenger å løpe etter h*n hele dagen. Nå fjernet vi dem i går fordi fotograf skulle ta bilder av huset.

Hadde håpet at vi skulle kunne ha de borte, men nå løper jeg hele tiden. Skal inn i alt som er av skap. Hører overhodet ikke når jeg sier nei. Er snart 1.5 år. H*n tar det bare som en lek når jeg kommer og fjerner h*n fra situasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal han løpe og utforske alt. Det har jo alltid vært utenfor hans rekkevidde og da ekstra spennende, nå bare må han benytte sjansen.

Jeg har aldri brukt spesielt med barnesikring på skap eller grind. Har heller flyttet unna det som var farlig eller kostbart.

Så skaper og slikt har aldri vært så spennende. Han har villet se litt, men når det var gjort var det greit. Vi har jo aldri fremhevet det ved å holde de unna han.

Enkelte ganger er barnesikringsprodukter en liten bjørnetjeneste.

Skrevet

Gi det et par dager så roer det seg nok, her har jeg ingen grinder eller barnesikring av skap og skuffer. (allt farlig står selvfølgelig høyt opp utenfor rekkevidde.)

Har ei på 10 mnd og ei på 2 år og ingen av de går i skoffer og skap. De har prøvd en gang innimellom så var de ferdig med det.

Men ser at nevøen min som er 11 mnd var overallt i skoffer og skap her når han kom på besøk sist. Hjemme hos han er det grinder over allt som holder han borte fra ene og andre.

Men etter å ha tømt det han kom til et par ganger så var han ferdig med det og fant lekene istede.

(Jeg lot han bare tømme ut det han fikk ut og ryddet opp igjen når han flyttet seg til neste sted.)

Skrevet

har aldri hatt grind eller noe til noen av mine barn. å de var ALLE steder,hehe..

men kluet er å fjerne alt som kan være farlig for barnet.

de blir lei etter en meget intensiv periode..:)

jeg hadde en skuff på kjøkkenet med trygge kjøkkenting de kunne leke med, fungerte bra det:)

Skrevet

Jeg har aldri løpt etter barn hele dagen, og har kun hatt trappegrinder som sikring, til de klatret over eller åpnet den selv(da er det tryggere uten grind). Ingen annen barnesikring noe sted i huset. Har fungert, det. Har ikke engang snudd dørhåndtakene opp, engang, som jeg ser i veldig mange hus;)

Ingenting er blitt ødelagt, hverken av barn eller ting, annet enn småtterier.

Og jeg har barn med ADHD;)

Forstår ikke de som gidder å sikre til det ikke omtrent er boende i huset, og hvorfor ha ting stående slik at barn får tak i det, om en er redd for tingene?

Skrevet

Vi har sikring på knivskuffen og i skapet vi har elektriske artikler med kniver på (kjøkkenmaskiner etc). Ellers så springer han akkurat der han vil. Han har klemt seg noen ganger men det er lenge siden, etter ett par ganger han hadde klemt seg skikkelig så begynte han å lukke alle skap og skuffer med flat hand. Da var han bare 9-10 mnd, de lærer fort hvis de får sjangsen...

Skrevet

Vil virkelig anbefale deg en bok alla "forstå 1 åringen" dersom du ikke skjønner hvorfor han ikke hører på deg og har lyst til å se i alle skuffer og skap. Tror oppriktig at den vil kunne gjøre livet mye bedre for både ditt barn og deg selv :-)

Barnesikre det du må, la h*n få plukke på alt annet, det er meningen de skal plukke på alt når de er 1,5 år. Et sunnhetsteng at h*n holder på slik.

Skrevet

Selvfølgelig forstår jeg hvorfor h*n vil plukke på alt og åpne skuffer og skap. Og selvfølgelig er det greit at h*n plukker på noe. Men de må også lære seg at ikke alt er lov og det er ikke alt som lar seg fjerne bare fordi h*n ikke vil høre på nei. Det siste er nemlig å trekke ut støpsler av stikkontakter.

En ting er jo at det kan være lov å ta ut av skapene her hjemme, men hva når man da er borte og barnet da vil gjøre akkurat det samme og heller ikke tar et nei for et nei.

Skrevet

Poenget er jo at det ikke er lov. Saken er bare at de ikke lærer at det ikke er lov før du har lukket kjøkkenskapet 73 ganger foran nesa dems. De lærer ikke at det ikke er lov å snuse i kjøkkenskapene om de ike har tilgang til kjøkkenet!

Og etter en periode, når de vet hva som er i alle skap innen rekkevidde, er det ikke spennende å åpne skapene mer heller.

Samme gjelder stikkkontakter. Han må lære det, ikke holdes unna til han er gammel nok til å skjønne hva han driver med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...