Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #1 Skrevet 13. mai 2009 Har sterilisert pusen min (hunkatt) for et par dager siden, og hun er i fin form og alt ser bra ut. Hun kontordamen sa til meg når jeg betalte at hun måtte være inne i to uker, men pusi står ved døra og vil ut, og jeg får så vondt i meg, må de virkelig være inne SÅ lenge etterpå...??
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #2 Skrevet 13. mai 2009 Ja, det er ikke gøy å holde dem inne, men jeg ville gjort det pga infeksjonsfare og fare for at såret blir åpnet. Det er noe helt annet for en katt å være ute enn å være inne. Tror du vil få mer vondt av henne om noe skullle skje om du slipper henne ut. Og enda er ikke hormonene hennes ute av kroppen, slik at hun vil med stor sannsynlighet enda jakte på pusegutter;) Og har hun seg da ett nypp, så må du jo tenke at der er gjort endel innvendig......
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #3 Skrevet 13. mai 2009 Ok, takk for svar. Jeg er jo enig, men to uker er da så veldig lenge.... jaja, får være ekstra snill med pusemor da.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Hadde du hatt en gutte pus så måtte han bare vert inne i en uke! Det var den første min i hvertfall, mens andre mann han stakk ut i en halv meter snø dagen etter han, kom igjen noen timer senere og det gikk heldig vis helt fint!! Men som hun over her sier, det er pga infeksjons fare og alt annen en vår kåt pusekatt kan finne på å gjøre!!
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Hold henne inne i to uker!! Sterilisering er en stor operasjon for en liten pus, og det er veldig fort gjort å få revet opp såret hvis pus går ut for tidlig. Har ei venninne som er veterinær og hun sier at halvparten av hunnkattene kommer inn igjen med infeksjon i såret fordi folk slipper dem ut for tidlig. Skal ikke mer enn en liten kvist til før det er rift i såret. Vår lille pus var super fornærma på meg i to uker fordi jeg ikke ville slippe henne ut. Men det gikk over. Ingen infeksjon og glad og lykkelig pus da hun endelig fikk snuse på gresset igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå