Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om jeg spiser nok jeg.....men har veldig lite matlyst, så spiser stort sett fordfi jeg må...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eter masse:-D hehe...

Først gjerne 3 rundstykker(små grove) med ost/brunost eller egg på. Og gjerne et stooort glass med sjokomelk ved siden av:-D

Til lunsj er det vel 3-4 knekkebrød eller 2 rundstykker

Så spiser jeg stor porsjon middag.

Så gjerne en frukt

Også 3 rundstyker eller masse knekkebrød til kvelds....

Har masse matlyst:-D

Tror kanskje jeg spiser litt mye?!

Skrevet

Hehe, er med på en undersøkelse her i byen der vi skulle ramse opp hvor mye vi spiser. Fant ut at jeg spiser nok også ganske mye. Snitt på 7 skiver om dagen.... Men det er fordi jeg ikke greier å spise så mye i slengen, to skiver er det nesten ikke plass til. Men så har jeg et syreproblem med magen fra før, så jeg kan ikke bli for sulten, så jeg spiser hvertfall hver 3.time nå. Blir mye mat ja... Og så er jeg jo så søthungig og;-)

Skrevet

Jeg spiser ikke så mye av gangen, men spiser så og si hver 3. time. Får ikke i meg så mye mat pr måltid pga jeg er gastric bypass operert.

Men sånn ca gjennom en dag..

Frokost: En brødskive eller polarbrød av rug.

Lunch: Det samme som til frokost

Mellom måltid: Noe lett og enkelt, feks. frukt, fiskekake, lunchkake eller et polarbrød

Middag: Variert kjøtt, en liten potet eller pasta av noe slag og litt brokkoli/gulrøtter

Kvelds: Samme som frokost

Noen dager spiser vi noe søtt til kaffen etter middag, ellers fyller jeg på med frukt o.l.

Skrevet

Jeg sliter innimellom fremdeles med kvalme og noen dager orker jeg nesten ikke å spise, mens andre dager er apetitten stor. På en normal dag spiser jeg vel sånn ca følgende:

Frokost - en kopp te (har alltid slitt med å få i meg mat på morgenen)

Lunch - 3 knekkebrød med hvitost

Mellom - noe frukt (stort sett et eple eller to)

Middag - en porsjon av det vi måtte ha til middag

Kvelds - fruktsalat (eple, banan og vannmelon) med naturell yoghurt og litt honning.

Skrevet

jeg spiser nok mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid, men det er bare fordi jeg blir kvalm etter 3 timer om jeg ikke spiser.

min mann mener hvertfall at jeg spiser hele tiden, men det er jo stoert sett små måltider.

frokost; 1-2 skiver

lunsj: yoghurt m/musli

mellommåltid: yoghurt/ 1 skive eller et eple/banan

middag: 1 liten porsjon.

kvelds: skiver/yoghurt, må ofte spise to ganger etter middag!

Skrevet

Litt variabelt, men i dag vil vel menyen min se ca slik ut:

Frokost: 2 knekkebrød med hvitost og paprika

Lunch (nå nettopp): 1 grovt stort rundstykke med leverpostei og agurk

Mellommåltid: Kjøpte meg en snickers, så blir nok den (fy meg!) + en youghurtog et eple

Middag: Massevis av salat, ca 1 potet i båter (grillet) og 1/4 flintsteik + en sommerkotelett. Skal grille i dag.

Kvelds: Vil tro det blir 2 knekkebrød, pleier ofte spise det til kvelds, eller 1 skive

Utenom dette, så spiser jeg 1-3 hjemmelagede saftis pr dag, har helt dilla! Drikker nesten kun vann, men må også ha 1-2 glass med appelsinjuice (også dilla).

Tror jeg spiser ganske passe mye for å være gravid og med min høyde og kroppsfasong. Snickers er ikke dagligdags da, men i dag fristet den bare såååå mye, hehe...

Skrevet

uff desverre alt for lite og alt for dårlig:P

Er i uke 18 og mye kvalm og har dårlig og lite matlyst:(

Morgen: en brødskive

lunsj: salat eller eple

middag: tja...ca 1/3 av det jeg hadde spist av en middags tallerken

Kvelds: en brødskive

hvis jeg er heldig kaster jeg ikke opp og beholder maten for 1 dag:)

Skrevet

Frokost: yoghurt m/frokostblanding

mellom: frukt+2 knekkebrød

lunsj: tunfisk/kyllingsalat

mellom: frukt

middag: en posjon

kvelds: havregrøt eller knekkebrød + frukt

I tillegg: Mye juice, sjokolademelk og litt snop av og til.

Fokus på variert og næringsrikt kosthold.

Har gått opp 2 kg til nå. 12+4. Glad for det!

Skrevet

Normal frokostid: vann

Sen frokost: God morgen jogurt el. vanlig jogurt med havregryn eller en rislunsj.

Luns: Et par skiver grovt brød med leverpostei, makrell i tomat, eller noe magert kyllingpålegg.

Middag: Litt mindre porsjon enn vanlig (blir bråmett) Spiser mest av tilbehøret som som regel er salat eller grønnsaker.

Kvelds: Brødskive, middagsrester eller frukt.

Til mellommåltider blir det som regel frukt eller smoothies. Kansje en saftis eller 4.

Er 16+6 og har faktisk gått ned ca to kg siden jeg ble gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...