Gå til innhold

Skal sette inn hormonspiral i dag,gruer meg veldig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vondt?

Hvordan var dere i form etterpå og dagene etter?

Når kan man ha sex ?

Hihi mange sp.mål her,men kjekt å vite :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk menssmerter halvtime etterpå, måtte ta en paracet på kvelden, ellers er det ikke noe vondt, eller, det er jo ikke behagelig å få den satt inn, men det er ikke så ille, og det går fort over!!

tror man skulle vente en liten uke med sex så spiralen får "satt" seg.

går nok helt fint, skal du se!!

Skrevet

På meg gjorde det litt vondt i det den ble satt på plass.

Formen etterpå var bra, hadde litt menssmerter etterpå, men tok bare litt paracet.

Sex kan man ha ett par dager etter innsettelse fikk jeg besked om.

Skrevet

Jeg hadde litt ubehag da den ble satt inn... Kunne uten problemer gjort det igjen! ;-)

Skrevet

Ingen problem med å sette den inn, nesten ingen smerter, men har hatt småblødninger siden, så sex er ikke aktuelt enda, er nå tre uker siden.

Skrevet

Det er veldig forskjellig fra person til person.

Jeg syns ikke det var så veldig ille å sete den inn, men hadde vondt i 3 dager etterpå som sterke menssmerter. Og så startet blødningen som varte i ca.4- 4,5 mnd. Etter den har det vært ganske greit. Har heller ikke mistet mensen.

Dette er ikke for å skremme men for at du kan være klar over at vi reagerer forskjellig.

Skrevet

Ingenting å grue for:)

Så lenge du ikke har "skjeiv" livmortapp, setter de den bare rett inn. Litt ubehagelig, men slettes ikke vondt!

Jeg fikk rimelig kraftige sammentrekninger bare minutter etter at den var inne, men det var da levelig. Klarte å kjøre bil hjem igjen. Tok en del smertestillende den første dagen, men etterpå gikk det greit.

Man kan ha sex med en gang, men bruk gjerne kondom den første uka for å være på den sikre siden.

Jeg spotta i 6 mnd etter at jeg satte den inn, men det gikk helt fint. Ikke noe mye, og vi kunne ha sex. Var bare å dusje like før. Det kom jo aldri noe mye blod...

Etter det har jeg ikke blødd noen ting, og har ikke hatt noe særlig smerter.

Uten tvil den beste prevansjonen jeg har prøvd:)

Men nå har jeg tatt den ut, da. Så får se hvor lang tid det tar før jeg blir gravid igjen. Håper at spiralen ikke har tulla med noe;)

Lykke til!

Skrevet

Skal og sette inn i dag..Ikke engang tenkt at det skal være vondt,hmm..Kanskje ta paracet før jeg drar..Blæh,småblødninger i 4-6 mnd etterpå???Kjipt nå når sommern kommer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...