Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter veldig med halsbrann nå siste dagene før termin. Magen er så stor å presser på alt som er av organer :( Tidligere har det hjulpet med et glass melk eller en halv banan. Nå går det i Glaviscon før jeg legger meg og når jeg våkner om natten, MINST ett glass melk og en hel banan... Spiser ikke noe sterk mat eller noe som kan fremkalle sure oppstøt eller halsbrann.

Våkner flere ganger om natten av dette. Skikkelig slitsomt.

Flere? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pepciduo er min vidundermedisin,... Funker så fort du har svelgt den, og den funker lenge! :)

Skrevet

Jeg var på apoteket å skulle kjøpe den etter mye reklame på tv.. menn på apoteket sa de at gravide IKKE MÅ TA DEN ! Du så har denne les i pakkeinnholdet, å for all del slutt å ta den kan visst være skadelig på fosteret.

Skrevet

Jeg sverger til Novaluzid tyggetabletter fra apoteket. De smaker mint, eneste som funker når melk og banan ikke klarer jobben mer. Jeg har spurt legen om det er ok å ta disse, og han sa "stapp inn!" Har tatt de i alle 3 svangerskap, og har spurt legen hver gang om det er ok å ta de, nettopp fordi man hører så mye rart. Altså 3 forskjellige leger har sagt ok, så da tar jeg de med god samvittighet. :)

Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten dere jenter :) Prøver meg på Novaluzid.

Trodde halsbrannen var ILLE for noen uker siden å ikke kunne bli værre, men HAH, der tok jeg feil gitt..

Skrevet

Jeg tygger Gravicon, de tar knekken på min halsbrann. Og Lovehearts, det hjelper også :D

Skrevet

Henger meg på deg Afea :o) Dette fungerer for meg også!

Skrevet

du spiser vel ikke chips eller sjokolade?? Begge desse fremkaller halsbrand hos meg, makrell i tomat også.....

Bare et tips. Du kan også ta en skje natron, det skal hjelpe, men er ekkelt.....

Skrevet

Link er min vidundermedisin, jeg har de med meg overalt! De virker med en gang.

Skrevet

Har kjøpt inn Novaluzid tyggetabletter idag, å spent på hva kvelden bringer.. Tar en skje med Glaviscon før jeg legger meg også får tyggetablettene gjøre jobben sin når jeg våkner av halsbrannen.

Glaviscon hjelper egentlig ikke lenger, men gir det ikke opp fordet! Hjelper kanskje litt mot sure oppstøt, men ikke halsbrannen.

Våkner 5-6 ganger hver natt nå, utrolig slitsomt. Idag tidlig var jeg oppe kl 4.30, orket ikke legge meg ned å sove videre, var SÅ lei å hadde SÅ vondt! Spiste en banan men det var tortur å få den ned i halsen. Skal liksom hvile godt ut nå før fødselen å sove ut... heh.

Ikke sjokolade eller chips her i gården nei, får vond smak i munn av det (noe positivt har graviditeten kommet med) ;)

Skrevet

Har slitt med halsbrann siden jeg testet positivt - skikkelig fælt. Blir bare verre og verre. Kjøper bare øko.pk med Gaviscon, så har omtrent spist 300 tabletter i dette svangerskapet - straks tom :(

Banan gir halsbrann, samt sjokkis og potetgull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...