Gå til innhold

Begynner rien nå?? Trenger meningene deres!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har siden ca 20.tiden tirsdagskveld hatt sammentrekninger som kjennes ut som mensensmerter i mage og rygg. Føler at det er rier, de varer i ca 20 sekunder, og kommer med gjerne et kvarters mellomrom...litt uregelmessig også. Er i uke 39 nå. De strammer veldig,og jeg vet ikke hva annet det eventuelt kunne vært enn rier. Er førstegangs! Hvor lang tid kan det ta før det skjer noe framgang? Har hatt den samme følelsen i ca.9 timer nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Hvordan går det nå?? Noe fremgang?

Er førstegangs selv så kan ikke si så mye. Men jeg har hatt maserier å det sies at det er det samme som rier, bare uten hjelp i. Rier varierer fra person til person. Jeg har også gått med mens smerter i noen uker, som tar tak i korsrygg og nede-fremme i magen (modning).

En "gyllen regel" er at de skal vare i 45-60sek ca, å komme to ganger hvert 10ende minutt (ca hvert 4-5min) også skal det IKKE gi seg etter 4-5t.

Har fått høre flere ganger at man VET når det er rier, da er du over hodet ikke i tvil. Sitter her like forvirret selv hehe, men venter på at det plutselig skal gå opp for meg at det er rier jeg har en av dagene nå...

Skrevet

Hei å takk for svar! Smertene har blitt verre,å det er ca.7minutter mellom hver. Men de varer bare ca 20-30 sekunder hver tror jeg. Tenkte å ringe fødeavdelingen å høre hva de sier. Har ikke så lyst å slippe samboer avgårde på jobb nå,men er jo dumt viss det tar noen dager ennå, å han blir vekke fra jobben. Vet du om det er vanlig at babyen beveger på seg mellom riene? Det gjør han vertfall her nå.

Skrevet

Ja ring føden du :) Og oppdatter her etterpå, er nysgjerrig og spent :)

Det er nok et godt tegn at babyen beveger seg innimellom. Jordmor sa når jeg var på sparketest at da var alt vel med babyen å h*n klarte å gi litt ekstra under fødselen. Lå der med sammentreninger og vondter, pulsen på babyen gikk opp under de, å hun tomlet litt rundt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...