Gå til innhold

Hvor mye i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bror skal gifte seg. Det jeg da lurer på er, hva er normalt å bruke i gave?

Er lenge siden jeg var i bryllup sist, ca 10 år siden, og det var ikke slekt, hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, vanskelig å si....

hadde det vært min bror hadde jeg brukt det jeg føler jeg har råd til... vanskelig å si en konkret sum egentlig, kommer jo helt an på både økonomi, hvor nærme man står hverandre osv....

Skrevet

Vel, han er jo broren min. Og god råd har vi jo, til oss selv iallefall.

Vil bare vite sånn ca hvor mye en bruker, så jeg har noe å gå utfra.

Håper på mange svar :)

Skrevet

Ingen som vil svare :(

Kom igjenn da, hjelp meg litt her!!! ;)

Skrevet

vi ga gave for 800,- til broren til mannen min i fjor høst...og vi var ikke bedt en gang det var bare en bryllupsfering for brudeparet og forlovern!

så for oss var 800,- mere enn nok??

men hadde vi vært i bryllupet så hadde det kanskje vært rundt 1500,-

Skrevet

Min søster gifter seg om 1 uke og jeg har brukt 1600 på gave til hun og samboeren fra meg, min mann og vår datter. Vi har ikke god inntekt, jeg er student og han er lærling, så mer enn det hadde ikke vi råd til å bruke.

Skrevet

Vi ga dem belegningssten i gården, ferdig lagt. Kom på ca 22 000,-. Men min samboer og hans søster, det var ho som gifta seg, har veldig god kontakt da.

Skrevet

til anonym 14:35

hvor liten gårdsplass har de dere ga belegningstein da??

får ikke så veldig mye til 22.000 ,-

Skrevet

Oy!! 22 000,- det var en dyr presang må jeg si!!

Jeg tenkte mer rundt 1000,- jeg, merker jo nå på svarene her at det er for lite. Får sette meg inn i tenkeboksen å finne på noe lurt :)

Skrevet

Tja, siden det er familie vil jeg vel si en 2000-2500kr kanskje..

Skrevet

Jeg ville nok gitt mellom 1000-1500kr kanskje siden det er så nær familie.

Skrevet

Da bror til mannen min giftet seg fikk de gave på nærmere 4000,- tror jeg. I den familien gir de store gaver, min familie har vi alltid gitt litt mindre, så når min bror gifter seg kommer han til å få for rundt 2000,- tror jeg.

Skrevet

eg synes ikke du skal tenke på sun i det heletatt! da vi ga gave til søsteren til min samboer ga vi 2000, men jeg synes dette egentlig var for mye. 1000-1500 er MER enn nok!

Skrevet

Kommer an på deres økonomi, synes ikke dere skal gi for så mye at dere får det for trang økonomisk en måned, det er jo ikke meninga når man skal gi gave, og det er nok brudeparet veldig enig i.

Spørs jo på hva du vil gi i gave. Noen gang er tanken bak gaven mye mer verdifull enn selve prisen. Kanskje har du laget noe selv du har lagt ned masse arbeid i, kanskje har du gitt noe så unikt og spesielt, og som treffer brudeparet mitt i hjerterota at pris er ubetydelig, eller kanskje vil du gi dem en blomstervase de ønsker seg på glassmagasinet....

Mellom 1000 og 2000, evt. litt mer om du virkelig finner noe som du vet dem kommer til å elske, og du unner dem det. Ikke kjøp for veldig mye penger dersom du kun velger presang ut ifra pris.

Skrevet

De ønsker seg penger, derfor jeg er så opphengt i summen ;)

Kjøper jeg gave blir ikke summen lagt så mye merke til som ved penger liksom ;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...