Gå til innhold

Ang. pedofili / incest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere på det? Jeg har ikke opplevd det selv, men likevel er jeg engstelig (ikke psykelig engstelig) Man man vet vel om andre som har opplevd det, leser det i aviser, ser det på Oprah osv.

Og er dere redd for at BARNEFAR (evt. andre i familien) kan utsette barna deres for slike overgrep? Regner med at "alle" stoler på sin mann, men likevel.. Man ser jo at det skjer familier man ALDRI hadde trodd slikt om.. Just wondering....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, tenker ikke på det.

Skrevet

Ja, må innrømme at jeg tenker på det.

Ikke vært utsatt for incest selv, bare "vanlig" seksuelt overgrep.

Men vet veldig mye om incest.

Tenker ikke på det til daglig og går ikke rundt og er redd for det.

Men det skumle med incest er jo at det ofte er nettopp den personen du aldri trodde kunne gjøre noe sånt, som gjør det!

Og for alt jeg vet kan det være min far eller samboer som forgriper seg.

Det er en jævelig skummel tanke og tenker jeg for mye på det, gjør det meg pissredd!

Tror cluet er å ikke tenke så mye på at det kan skje. Heller fokusere på å skape et trygt og åpent hjem for barna sine. Fortelle og vise dem at de alltid kan komme til deg hvis det er noe. Og sevfølgelig, se etter tegn på at det skjer noe (uvi, vannlating, engstelse, all unormal oppførsel). Og om man skulle mistanke noe -ta det alvorlig! Prat med barnet! Heller en prat for mye enn en for lite!

Men barn er ekstremt lojale, så det er ikke lett!

Skrevet

Ufrivillig vannlatning og sengevæte skulle jeg liksom fram til...

Skrevet

Ikke i forhold til mannen min eller andre i familie/omgangskrets nei. Men selvfølgelig med tanke på ukjente.

Skrevet

tenker ikke på det nei... kan ikke gå rundt og bekymre meg over hva hvis situasjoner.

Skrevet

Tenker dere virkelig aldri på det?

Og hvorfor er du ikke redd for det i forhold til mannen din?

Som sagt, det er som regel de man ALDRI trodde kunne gjøre noe sånt, som gjør det!

Skrevet

For noen mennesker enkelte her er. Tenker på at faren til barna er pedofil. Hva feiler det egentlig hode deres?

Vri på flisa,at DU hadde blitt sett på som pedofil! Nei,nå får dere ta dere sammen folk. Man kan ikke gå rundt og tro at alle og enhver er pedofil! Vemmes over dere.

Skrevet

Jeg har blitt utsatt for dette selv og selvfølgelig tenker jeg på det. Men håper og tror at jeg netopp av dene grunn er bedre rustet til å fange opp signaler både fra overgriper/ potensiale overgripere og fra barna mine om de skulle bli utsatt.

Jeg føler meg helt trygg på bf,på min bror og min far, på bf bror og far. samt mine søstre og min mor/exsvigermor.

Men jeg føler meg faktisk ikke trygg på den ene svogeren min, håper jo at det er feil denne følelsen jeg noen ganger får.

Jeg ser ingen tegn på barna deres at det er noe som helst galt som har skjedd med dem og har absolutt ingen bevis på at han har gjort noe mot hverken de eller andre barn eller i hele tat thar slike lyster. Det er bare en følelse jeg ikke klarer å gi slipp på. Derfor sender jeg ikke barna mine dit om jeg trenger barnevakt.

gjør ikke noe mer med det for man kan ikke ødlegge et menneskes liv med slike beskyldninger om man ikke har noe annet å gå på en en følelse.

Speiselt når jeg vet at jeg som har vært gjennom dette karnsje er overfølsom for akkurat slikt.

Skrevet

Ja tenker på det, men også på psykiske sår. Vil ikke at barna mine skal passes av mennesker som sier stygge ting om vekt, utseende osv heller. Har også en litt ekkel følelse med en venn av sambo, han er kjempe hyggelig mann. Og dette er ikke noe jeg kan ta opp med noen, fordi han ikke fortjener anklagen og fordi ingen vil tenke det samme som meg. Han er 45 singel, veldig blid positiv og sosialt aktiv. Men er også typen veldig hyggelig onkel som sitter barnevakt for barn til venner og familie mye. Er jo egentlig slemt å tenke sånn om en mann som sikkert bare er hyggelig. Men for meg er det ikke noe tema uansett, hvis vi har barnevakt er det alltid min mor eller svigermor og bestefedrene til barna og de er jeg 100% sikre på. Andre mennesker er ikke alene med ungene mine nok til å kunne isolere dem. Jeg er litt hønemor da, skal innrømme det liker å ha full oversikt. Men denne mannen som jeg er usikker på er aldri alene med barna, så det er ingen problemstilling egentlig.

Skrevet

Jeg vet at man ikke kan se hvem som er pedofil,men jeg går ikke rundt å mistenker min far, barnas far, onklene deres osv. Ærlig talt,dette blir for dumt. Kanskje mødrene deres er pedofil, hva med søsteren deres? Går dere rundt å tenker slik også,eller er det bare mennene? Hadde følt det forferdelig vondt om noen i familien min mistenkte meg for pedofil. Jeg synes man skal være meget,meget forsiktig med disse uttalelsene.

Skrevet

Det handler ikke om å gå rundt å mistenke folk.

Men man vet at sånt skjer, derfor kan det vært lurt å ha det i bakhodet.

Være obs på signaler. Og ja, en mor eller bestemor kan også være overgriper! Mener ikke at man skal gå rundt å engste seg hele tiden, me huske på at for alt du vet kan samboeren eller faren din være en overgriper. Selv om man føler seg 110% sikker på at det aldri kunne skjedd. For hvis man er så skåsikker på det, kan det være man overser signaler på misbruk. Fordi man er så redd for, men samtidig så sikker på at det ikke kunne skjedd!

Ikke mistenk folk uten grunn, men ikke avskriv noen heller!

Man vet aldri!

Skrevet

Og ha det i bakhodet er da en ting,men når man skal mistenkeliggjøre gud og hver man synker dere for lavt. Stakkars menn nå om dagen,blir beskyldt for pedofil for den minste lille ting! Synes dere er jævlige! Kan ikke gå å tenke sånn! Hadde man fattet mistanke til et menneske,da er saken noe annet,men her snakker dere om pappaen til barna bl.a. Helt uten grunn! For noen kvinnfolk dere er.

Skrevet

Ja, jeg er litt av et kvinnfolk! Og en god mor for barnet mitt! :)

Som sagt, man skal ikke går rundt å mistenke og anklage folk. Falske anklager kan ødelegge mye for et menneske.

Men hvis du leser det jeg skrev ordentlig, så sier jeg bare: aldri utelukk noen! Ikke blås av de tingene barnet ditt sier til deg, fordi du er så overbevist om at mannen din aldri kunne gjort noe sånt!

Incest skjer i så stort omfang at det er viktig å huske på at dette faktisk kan skje. Og det kan skje barnet ditt! Så vær obs på tegn!

Skrevet

Har aldri sagt at du ikke er en god mor. Her trekker man konklusjoner basert på egen definisjon skjønner jeg. Når man leser gjennom den tråden her,inkludert x antall andre pedofili tråder her inne,så høres det ut som hver andre mann på gata er pedofil,det er det jeg reagerer på. Selvfølgelig hadde jeg tatt det på alvor om barna mine sa noe slikt,men uten grunn freser jeg ikke rundt å tror min mann er pedo. Jeg synes ting her blir lagt helt feil frem.

Skrevet

Jeg skjønner godt at folk reagerer her.. Jeg er ikke skeptisk i utgangspunktet til menn (eller kvinner for den slags skyld), men jeg ville hatet meg selv om jeg hadde vært for godtroende og barnet mitt ble ødelagt for livet. Som sagt er det mange man hører om som en aldri skulle trodd kunne gjøre noe slikt. Det kan skje alle.

Jeg er ikke redd for at andre skifter bleie, bader eller passer barnet mitt. Men jeg tror at de som avskriver at slikt kan skje deres barn bør gå en runde i seg selv og tenke.. Mener heller ikke at man bør tenke seg om for HVEM du kjenner som kunne ha gjort det, og gjøre mistanker..

Synes at foreldres jobb er å skjerme barnet, selvom man selvfølgelig ikke alltid kan skylde på seg selv om dette skulle skje.

Jeg er livredd, samme gjelder mobbing og slikt som en nevnte her.. at barnet skal ha det forferdelig, og jeg eller barnefar ikke skal skjønne det. Jeg vil ikke se på meg selv som en overbeskyttende mor. Men en mor som vil sitt barns beste.

Jeg slet litt med depresjoner og selvmordstanker i ungdomstiden, men foreldrene mine ante ingenting, de så ikke etter de berømte tegnene som man snakker om, fordi de ikke så etter. (Jeg vet at mange er flinke til å skjule det, så no hard feelings til de som har opplevd selvmord på nært hold).

HI

Skrevet

Og jeg vil påpeke at mitt barn har en kjempe flink og god far. Vi elsker ham, og selvfølgelig tror jeg ikke han kommer til å gjøre noe slikt. Jeg kan si at jeg VET det.. Jeg vil aldri ha mistanker, og har aldri hatt mistanker om dette. Vi har faktisk snakket om dette, da det var en sak i nyhetene.. Og han sier at mange menn er redde for å bli mistenkt, nettopp fordi de er menn, fordi man hører det titt og ofte. Jeg skjønner dem, og synes det er trist. Men likevel.. Det skjer, og mitt barn skal IKKE være en av dem som blir seksuelt overgrepet.

Men folk har forskjellige historier. Og NOEN kjenner helt sikkert en som kommer til, eller har forgrepet seg på barn.

Skrevet

Mannen min er snill, tver igjennom snill god, omsorgsfull og kjærlig.

Pedofile maktmisbrukere, maipulerende, utnyttende egoister, er ikke snille.

Det er jo ikke bare i forbindelse med den pedofile handlingen de er guffne, de er jo guffne mennesker tvers igjennom.

Når det gjelder min slekt så vet jeg jo at de er snille de også, og at de ikke misbrukte meg, så har ingen grunn til engang åtenke at de skulle misbrukt ungene mine.

Skrevet

Du siste anonym her, tror du er litt naiv.

Det er ikke sånn at man ser en overgriper på lang avstand. De kan ellers være helt normale, snille, kjærlige og omsorgsfulle. Og selvfølgelig sjuler de sine lyster godt for omverden. De blir eksperter på å sjule hemmelighetene sine.

Ingen VET at en person ikke er en overgriper (med mindre de fotfølger sine menn 24/7). Det kan være den beste mannen i verden og du kan tro du kjenner mannen ut og inn. Men han kan likevel være en pedofil overgriper! Mange kvinner som har fått sitt livs sjokk når det har kommet fram at mannen deres har forgrepet seg. Det er jo også en grunn for at i en del tilfeller mor tar far/overgriper sitt parti. Fordi de er så hellig overbevist om at "mannen min kan ikke ha gjort noe slikt! Jeg kjenner han jo!". Og da blir det stakkars barnet enda mer skadelidende. Ikke nok med at det har blitt voldtatt, men det opplever å ikke bli trodd av sin egen mor!

Og det er dette jeg mener! Ikke vær så naive at dere sier dere VET noe. Si heller at dere ikke TROR at deres menn ikke kan gjøre noe slikt. Ikke mistenk folk uten grunn. Ikke vær skeptisk til menn i alminnelighet. Men vær bevisst på at det KAN SKJE -også ditt barn!

Følg nøye med og ta grep ved den minste påfallende forandring hos barnet ditt!

Skrevet

Håper anonymknappen virker nå da...

Ja, jeg tenker på det nå innimellom. Ikke om mannen eller andre i nær familie, jeg vet nok om pedofili til at det bekymrer meg, i hvertfall mannen min kan umulig være pedofil. Men er mer skeptisk til fremmede enn før etter at en venninne fortalte meg om en "snill" onkel som slett ikke var så snill, og som jeg kjenner til. Han var virkelig en av dem jeg ikke hadde trodd noe sånt om. Mange egne barn, jeg anså ham i hvertfall før til å være en utrolig flink far, barna er harmoniske og vil gjerne hjem til ham fra hybeltilværelsen, og han er endatil fosterfar. Alltid den som leker og herjer med unger, den man aldri trodde noe slikt om rett og slett. Vet ikke om han forgrepet seg på flere barn, virker i hvertfall ikke som han har forgrepet seg på sine egne pga måten de oppfører seg på ovenfor ham, men det ble et sjokk og en oppvekekr for meg om å være forsiktig med hvem jeg overlater barna til.

Skrevet

Hvorfor snakker vi bare om menn her, som om kvinner ikke er i stand til å gjøre slike ting? til info, så er de nemlig det. Så du kan stole like lite på venninna di som på mannen din, eller svigermor fremfor svigerfar etc, på akkurat dette punktet.

Jeg kjenner flere som har blitt seksuelt misbrukt av sine mødre eller andre kvinner- både jenter og gutter. Og da snakker vi kvinner jeg aldri hadde innbilt meg kunne gjøre noe slikt. Det samme gjelder jo mange av de menn som har misbrukt barn- de fleste får sjokk når de hører at dette har skjedd, fordi de aldri kunne trodd det om dem.

Jeg TROR ikke at min mann eller andre i min omgangskrets er pedofile, hvis jeg hadde trodd det hadde jeg jo aldri tilbragt tid med dem- men jeg VET ikke. På samme måte som at jeg aldri kan forestille meg at min mann skulle vært utro mot meg- jeg er 99,99% sikker på dette- men jeg VET jo ikke.

Skrevet

Det er da ikke snakk om å være for godtroende,og ikke høre på barna sine,men det er enkelte her som fremstiller hvilken som helst som en pedofil. "pass deg,vær på vakt,det kan hende mannen din er pedo"

Jeg synes det blir å dra den litt i lengste laget.

Lurer også på om dere ser på deres søstre og mor på samme måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...