Gå til innhold

deprimerende..

Anbefalte innlegg

Skrevet

sambo fikk lønn før helgen, i dag sitter vi igjen med 1000 kroner.

dette er frem til jeg før lønn(fra NAV), altså om vel 2 uker.

det er så lite, at vi måtte ringe banken å høre om det var noen mulighet for å utsette betalingen.

heldigvis gikk det greit :)

men fy søren, det er tøft å være nyetablerte småbarrnsforeldre.

vi har GOD inntekt, har aldri slitt eller lidd noen nød økonomisk.

men denne mnd var det MYE utgifter.

vi har alltid mat og vi ordner oss fint selv,

men i ste kjente jeg at min verden kollapset litt.

jeg ble sittende og gråte over økonomien vår,

og ja jeg er gravid, men det er så forbaska dritt hvor mye disse pengene skal bety.

penger er rett og slett en liten lykke.

neste måned går vi med dundrende pluss, med feriepenger osv.

men det er "greit" å ha noen måneder hvor man virkelig får kjenne på det at, penger det er noe man ikke skal sløse med.

tenker at vi ikke er alene heller, garantert mange der ute som har det likt og sikkert værre økonomisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan skrive under på denne ja.

Vi har det på samme måte, jeg er student og min mann nyutdannet. Har vært noen tunge mnd økonomisk, nesten all lønn går til regninger.

Denne mnd høyere utgifter enn inntekter, pga bilen på verksted blant annet.

Sukk!

Skrevet

Skjønner hva du mener. Her har vi en datter på 4 måneder og er studenter i tillegg, så vi kjenner det på økonomien. Heldighvis har vi jobbet mye gjennom årene og klart å spare opp. så hver måned vi har overskudd setter vi av penger sånn at vi klarer de månedene når pengene bare flyr ut;)

Skrevet

Åjada, kjenner til den der.

Vi har ikke all verdens økonomi, og noen måneder er virkelig deprimerende - når strømmen og internetten kom samtidig med barnehagestart og nytt bilsete til eldste, da hadde jeg lyst til å hyle og grave meg ned. Men men, det meste lar seg ordne og juni blir bedre :D

Men greit å ha de stramme månedene innimellom også, så man strammer opp butikkvaner som har sklidd ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...