Saline Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Har mistet tidligere i uke 7 og har lest at det kan være fornuftig å forsette på Crinone. Hva planlegger dere som nå har fått positive tester? Gir Riksen ut resepter på mer Crinone etter positiv blodprøve?
Mazza** Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Ved ferskt forsøk trenger man vel ikke det, men frys så måå man fortsette til uke 12....Men tror ikke at det skal gjøre noe å fortsette med det altså...ang riksen vet jeg ikke dessverre
MammaHåpet Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Läkaren sa till mig att man måste fortätta även vid positiv test! Fortsätta tills dom säger nåt annat på kliniken. Det sa dom iallafall til mig..
MK73 Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Hei, Saline. Det varierer litt fra klinikk til klinikk. Du skal jo uansett ringe dem for å fortelle at du er gravid (og få time til UL), så da er det nok lurt å spørre om Crinone med det samme :-)
lilleta Skrevet 13. mai 2009 #5 Skrevet 13. mai 2009 Hei Saline! Jeg har spurt om dette på riksen, og fikk til svar at dersom legen ikke hadde sagt noe skulle man ikke fortsette. Men så spurte jeg litt til, og da sa hun at det kunne jo ikke skade, men var som regel dem som hadde hatt en eller flere sa som fikk beskjed om å fortsette til uke 12. Jeg nevnte at 2 av mine tanter har slitt med dette, men det skulle ikke tilsi at jeg ville få problemer... Dette ble langt svar på enkelt spm:) MEN jeg ville ha prøvd å få crinone til uke 12 om jeg var deg. Ta det opp m sykepleier når du ringer på blodprøven. Lykke til!
Saline Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2009 Takk for innspill. Ettersom jeg har hatt en SA vil jeg gjerne fortsette med crinone. Har hele tiden trudd at mangel på Progesteron har vært hovedårsaken til at vi ikke har lykkes. Jeg skal forsøke a få en ny resept når jeg ringer inn for å få svar på blodprøven.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Jeg tok tom uke 12 jeg.... Har mistet 3 ganger før og siste gangen i uke 11 så følte at det var tryggest.
MammaHåpet Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 obs, jeg skrev visst på svensk, hahaha, jeg bor jo i stockholm, og bytter hele tiden mellom den svenske og den norske mamma-saiten, hahah, lurer på om jeg har kommet i progesteron-tåka??
Saline Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. mai 2009 Jeg ble enig med sykepleieren om å fortsette på crinonen frem til UL som er om 4 uker. Jeg kunne vissnok ut ut flere ganger på den samme resepten. Kan ikke skade, tenker nå jeg. Jeg vet iallefall at om jeg får en SA ville jeg tenkte mye på om det kunne vært unngått.
finetine Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Ja spør om du kan få det,det kommer jeg også til å gjøre om jeg ikke får lenger enn til testdag og blir gravid i august. På det første forsøket mitt fikk jeg bare frem til test,på de 4 andre forsøkene skulle jeg alltid fortsette til uka 10. Har hørt om folk som har lyktes ved å prøve selv, bare ved å supplere etterpå med crinone. Spennende dager:o)!! Lykke til videre................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå