Gå til innhold

Skjønner ikke helt dette med terminregning....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har regnet ut termin...siste mens førstedag er 26 mars..dvs termin 3.jan. Legen i dag sa jeg var 4-5 uker på vei..tok ul,men her inne sier utregningen 6 + 5....

Noen som kan forklare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han regnet ut hvor mange uker fosteret er? Altså hvis du er 6 uker på vei, er fosteret 4 uker gammelt. Mors uke 3 er jo fosterets uke 1.

Skrevet

Evt så har egget ligget i dvale før det skjedde noe. Det gjorde det til meg sist! Skjer visst ganske ofte! Og da er du ikke så langt på vei som du kanskje trodde.

Skrevet

Oj, går det an??:)

Skrevet

Ja! Ofte når man får flyttet termin ved ul, så har det skjedd. Jeg var bombesikker på når el var sist gang, og termin ble flyttet 14 dager!! Jeg fødte to dager etter ul-termin, og lå midt i kurven hele tiden.

Skrevet

i dvale....jøss...går det an tenker jeg også :-)

Kunne visst få ultralyd om en stund igjen...

Skrevet

hvis dere teller fra EL kan det bli veldig galt, tell heller fra 1. dag i siste mens, et gjennomsnittlig svangerskap varer etter scandinavisk telling 40 uker og 3 dager altsa 283 dager, mens i usa og i f.eks italia teller de 40 uker og 280 dager. Telt fra siste mens med noenlunde stabil syklus.

Skrevet

Jeg var på ul (innvendig) for en uke siden og da sa legen at jeg var 8+2 på vei. Er det da alderen på barnet eller er barnet to uker etter det igjen?? Syns dette er vanskelig jeg..hehe

Skrevet

barnet er da 6+2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...