Gå til innhold

17-mai antrekk til smågutta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere å kle på gutten på 17.mai? Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe "bunad" som bare blir brukt en gang før den var for liten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han??

Det første året hadde guttungen bare vanlige klær på seg. Fra fyllte 1 år har han alltid hadd en dressbukse som minimum og skjorte :)

enkelt og greit, og kan brukes av mange...

Skrevet

I fjor sydde svigermor matrosdress og i år har hun sydd "bunad". Matrosdressen brukte vi flere ganger i bursdager ol, men regner ikke med å få brukt "bunaden" så mange ganger. Hvis hun ikke hadde vært så snill at hun sydde klær til han, så hadde vi nok kjøpt en pen bukse og en skjorte med en vest el, sånn at det også går an å bruke det når han skal pynte seg senere.

Skrevet

Ville dratt på cubus eller HM og kjøpt en billig finbukse :)

Kan brukes skjorte til eller en fin genser :)

Skrevet

våres er under to måneder og skal ha på matros dress:) må jo pynte seg på 17mai da:)

Skrevet

Den har vi også kjøpt, nyydelig :) MEN hadde aldri giddet bruke så mye penger på den kun for 17 mai... vi skal i konfirmasjon pluss dåp, så derfor utskeielsen... ;) Og er vi riktig heldige har vi juleantrekk også.- med litt symaskinkunster og et fløyels- stykke trur jeg det går..

Ellers- som andre her sier: en sort finbukse og ei skjorte er flott det! Hvis man i tillegg får tak i en tverrsoversløyfe eller et lite sleps er jo det flott.. disse kan jo brukes til flere anledninger senere...

Skrevet

Min gutt på snart 3 skal ha bunad. Den er i str.4 år, han brukte de i fjor og kan bruke den neste år også.

Da han var 1 år hadde han finbukse, skjorte og vest.

Skrevet

"bunad"...men nå har han brukt den i en konfirmasjon og skal bruke den i en til + barnedåp foruten 17 mai. Min blir 2 nå, men hadde bunad i fjor også....den brukte han i 2 brylluper foruten 17 mai...

Skrevet

Ingen bunad her heller, ser ikke poenget å bruke masse penger når han er 15 måneder og vokser så fort at den ikke vil kunne brukes så lenge.

Skal ha på han en fin sort cord fløyelsbukse, og en stilig rutete sommer-skjorte. Sort body under om det blir kaldt. Sort soft-shell jakke utenpå og mørkeblå skoene hans.

Skrevet

Vårt lille gull på 9 mnd skal ha på seg fest drakt fra coop-obs til ca 200 kr!! :P Har ikke kjøpt den selv. Jeg tenkte han bare skulle ha fin bukse og skjorte og vest på liksom, men så kom svigermor med denne drakten. Så da blir det fest drakt på han. Og selv om den er i størrelse 68 er den kjempe stor, ser nesten ut som om han kan bruke den til neste år også! :P Men den skal brukes i en barnedåp senere i sommer også, og etter det så kan jo minste fetteren arve den!! :) Ser ikke helt problemet med å ha en billig fest drakt jeg! :) Men når han blir litt større skal han ha matros dress etter bestefaren sin! :D Det gleder jeg meg masse til!! :D

Skrevet

Vi har kjøpt en nusselig liten dress til toåringen vår. Men så får han brukt den om igjen i år da ettersom hele familien er invitert i bryllup :-)

Skrevet

Minstemann har bunad, men storebror sin er for liten...Så de skal begge ha røde skjorter, blå vest (disney) og penbukse..lys eller mørk.

Er litt dumt å ha bunad på bare ene gutten synes jeg, så da blir det heller finklær:) Jeg orket heller ikke kjøpe bunad for å bruke 1 time 17-mai...og her i nord må man jo uansett ha jakker på, så bunaden vises jo ikke...:P

Skrevet

Kjøpte dress til han i fjor i anledning av farmors 60 årsdag. Den passer fint enda..han er 5 år..

Skrevet

Jeg har kjøpt "bunad" til gutten min, han er 10,5 mnd. Ble ganske dyrt, men vi skal ha han med i iallefall 3 bryllup denne sommeren så da får han brukt den endel. Dessuten kommer det en gutt til i august så da kan han bruke den til neste år:-) Meg og mannen var på handletur og vi klarte ikke la være å kjøpe den, var såååååå fin. Nå får vi bare håpe på varmt vær så jeg slipper å kjøpe bunadsjakke også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...