Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Var hos jordmor igår og hadde 2+ i utslag på sukker i urinen. Jeg var i konfirmasjon dagen før og spist endel søtt, så jm noterte det med et smil, men ba meg likevel ta kontakt med legen for å ta en ny urinprøve om noen dager. Hvis det fortsatt er sukker, så bør jeg ta en glukosebelastning for å avdekke en evnt svangeskapsdiabetes. Veldig kjipt! Har noen kilo for mye og måtte ta glukosebelastning forrige gang også, men hadde veldig bra resultat da. Men nå angrer jeg veldig på at jeg ikke klarte å gå ned noen kilo før graviditeten, og føler meg skikkelig tjukk og helsefarlig... Æsj, måtte bare få utløp for litt frustrasjon...:-) Noen med erfaringer på området? Eller som har noen tanker å dele?
*toppris* Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 er nok bare godiset dagen før;) unngr selv snop osv dagen før tisseprøven siden det kan gi feilaktig utslag;) noe det gjorde med nr 1 og jeg ble sendt på slik sukkerbelastnings dritt... smakte pyyyton og trodde jeg sku gå i bakken, fysja... (fastingen osv var oxo forferdelig!) så ikke spis noe slikt søtt osv og dra til legen med ny tisseprøve, går nok så bra så er jo bare bra man kan ta en ny en før evt slik sukkertest:)
Mamma_til_isabella Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Har ikke erfaring med det desverre.Men ikke tenk på hva du kunne gjort før graviditeten din nå.Nå skal du kose deg som gravid. Må du ta testen er det jo bare for din og bebisen sitt beste.Og det er jo god oppfølging om du skulle ha svangerskaps diabetes.Er jo bedre å vite det da.Jeg er sikker på at du stråler jeg;)
Irene Adler Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Hadde sukker i urinen ved siste kontroll, så lab-personalet tok en ekstra blodprøve for å sjekke. Den hadde fine tall 4,6 som er innenfor normalen. Legen forklarte det med at det er vanlig med noe nedsatt nyrefunksjon, så nyrene klarer ikke skille ut alt sukker. Ikke noe å bekymre seg for sett i lys av blodsukker tall sa han til meg. Hadde dessuten satt til livs en god del sukkerholdige produkter dagen før. I det hele tatt er det urovekkende mye sukker i kostholdet for tiden, skal prøve å skjerpe meg, og hvertfall unngå sukker dagen før urinprøve:)
2prinsesserogbim Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Hadde sukker i urinen sist.. meg eg hadde da 4+ uten å ha spist nåke søtt... Hadde glukosebelastning og fekk diagnosen svangerskapsdiabetes... Hadde da verdier på 5,8 fastende og 8,4 etter 2 timer... Har igjen fått diagnosen, men får rett oppfølging nå
Miss Honey Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 hehe ja første svangerskapkontroll sto det s++ men dagen før hadde jeg en dårlig dag og satt bare hjemme foran tven og spiste godteri.. hehe så det var jo bare det. har vært helt fint de andre gangene;)
Tyren78-09+12 Skrevet 13. mai 2009 #7 Skrevet 13. mai 2009 Jeg var til legen idag. Han sa det var 1+ (syns han nevnte noe om protein?) i urinen. Han mente det sikkert bare var at det hadde kommet noe "grums" nedi glasset..for blodtrykket var kjempefint og alt såg ellers bra ut. Men skal for sikkerhets skyld levere ny prøve innen ei uke. Da sa han at jeg burde tisse litt av morgenurinen i do før jeg tok prøven i glasset, for å få en mest mulig "ren" prøve. Håper det er som han sier..bare noe grums som har havnet der..
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. mai 2009 Jeg er så glad for at jeg kan skrive inn her og få mange gode svar fra bra damer! Takk! Jeg skal ikke spise sukker dagen før neste måling ihvertfall:-) Og skulle det være svangerskapsdiabetes, så det jo det beste at det blir fulgt opp. Så nå skal jeg prøve å glemme alt som skulle vært gjort og nyte den gode magen som vokser og vokser! Igjen takk, dere supre damer! Idag er hormonene mer happy he-he, herregud som det svinger om dagen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå