Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å forhindre at det blir for gale? Har begynnende bekkenløsning nå, begynner å bli ganske vondt. Noe jeg kan gjøre for å gjøre at det ikke blir verre, eventuelt gjøre for at det skal bli bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta kontakt med en fysioterapaut, det hjelper for noen, jeg valgte å gå til osteopat, det koster litt penger, men er absolutt verdt det. hadde jeg ikke gjordt det hadde jeg blitt sengeliggende nesten hele svangerskapet. eller hør med legen/jordmoren din. ikke vent for lenge med å gjøre noe!!!!!

lykke til,

Skrevet

Og ikke minst, ta vare på deg selv! Ikke slit deg ut. Jeg har også bekkenløsning og "skal-bare"-mentalitet. "Skal bare vaske gulvet, skal bare handle litt, skal bare.... " Og det har straffet seg! :(

Skrevet

Ville søkt litt på nette ang bekkenløsning. Har nettopp fått bekrefta bekkenløsning selv, og har vært hos fysio to ganger nå, og skal fortsette. Jeg er i uke 34, men har hatt vondt i ca 2 mnd, men legen nekta å høre på meg. Det har altså da endt opp med at jeg jobba 100% på småbarnsavdeling helt til det ble for gale... Litt sur på han legen som kunne ha sykemeldt meg bittelitt for å gjøre ting bedre, men neida. Fysioterapauten min sier at jeg først av alt må INNSE at jeg faktisk har bekkenløsning, og finne ut hva det er som gjør at det blir verre, og unngå dette. Trenger du hjelp til husarbeid, så må mannen din, eller familien stille opp. Støvsuging var IKKE bra å gjøre...noe som jeg gjør ofte...hehe :) og så må du ikke stå å "henge" på ei hofte (noe som jeg alltid har gjort). Stå med beina samla, sett deg ned når du skal ta på deg bukse, sokker og sko. Ikke gjør sidelengs bevegelser.

Ville absolutt gått til lege og fått henvisning. Min bekkenløsning var mye verre enn jeg hadde trodd, og det er kjempeherlig å få løst den litt opp hos fysio :)

Ikke slit deg ut! du skal tross alt gjennom en fødsel også ;)

Skrevet

Takk for tipsene og tilbakemeldingene. Har nettopp tatt en pause fra sofasittingen og støvsuget leiligheten. Ser det ikke var det lureste jeg har gjort. Var hos legen for en uke siden, og ble litt sykemeldt, men fikk ingen henvisning videre. Skal til jordmor neste uke, kan hun gi meg en henvisning til fysioterapaut? og må en betale for dette? har hørt at jeg ikke skal stå på en fot, så prøver å stå på begge beina, men lett å glemme seg.. Og merker jeg ofte sitter med beina i kryss..Og merker det gjør ekstra vondt når jeg våkner etter ettermiddagsluren på sofaen..og skal virkelig tenke på det å ikke ta sidelengse bevegelser..Ble litt rotete dette her, begynner å bli veldig trøtt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...