Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå stor og fødeklar og har de siste nettene våknet med hender som er helt stive. Nesten som de sovner, men på en annen måte. Ømme og vonde og stive. Litt skummelt, synes jeg. Dette er uansett om jeg sover på ryggen eller siden. Noen som vet hva dette er, eller som også har merket det?

Sære saker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann? Det er det i hvert fall her... har vært plaget med det i mange uker allerede (termin i morgen).

Skrevet

Ja, har svært mye vann i kroppen. Iallfall i beina og føttene. Men rart at dette kun plager meg i hendene om natta da?

Skrevet

Har det samme problemet.. Bare ikke om nettene. Kan skje når som helst omtrent, men oftest når jeg ligger. Enten på sofaen i eller sengen.. Tenker det må være vann, men vet jo helt ærlig ikke :/ Og det tar en stund før hendene blir "normale" igjen..

Skrevet

Har visst blitt vant til det, jeg... nå kjenner jeg det litt resten av døgnet også, men i starten var det bare om natta. Legen sa at det var vann, i hvert fall... jeg syntes også det var litt ekkelt med en gang.

Skrevet

Søk opp carpal tunnel syndrom - vann som presser inni håndleddene og medfører stive, vonde fingre. Starter om natten og utvikler seg etterhvert til å kjennes godt også på dagen. Er visst veldig vanlig å få det i svangerskapet, og forsvinner etterpå på de fleste. Jeg har nå problemer med å vri opp klut, klemme vann ut av håret i dusjen, skjære brød, sy, og alt pirkearbeid. Får ikke rettet ut alle fingrene, og ikke lukket de igjen. Det har som sagt forværret seg i stivhet med tiden, men egentlig ikke blitt så mye vondere hvis det er noen trøst, så man blir egentlig litt vant til det om natten.

Skrevet

Jeg har fått tilpasset en sånn skinne på sykehuset på grunn av carpal tunnel... som hjelp til å stive av håndleddet, slik at det blir bedre sirkulasjon. Har tre fingre som er konstant dovne :S Håper virkelig det går over etter fødselen! (legen regna ihvertfall med at det gjorde det )

Skrevet

Godt det ikke bare er meg :)

Det ekkleste er at jeg får vondt i fingerleddene og at det knepper og står i når jeg beveger dem. Håper det holder seg til nettene, men synes jeg kjenner smått ømhet nå på dagen også. Irriterende. Kan det skje at dette ikke gir seg etter fødsel? Vannet går vel ut av kroppen ganske fort etterpå, håper jeg? For det er heller ikke akkurat spesielt behagelig eller lækkert å mangle ankler og ha så hovne føtter at sokkene lager helt sjuke merker...

Forøvrig drikker jeg endel gullriste som jeg ble anbefalt for å få ut vann av kroppen, uten å ha merket noe resultater ennå...

Skrevet

Åhh,endelig fikk jeg svar. Jeg har ikke tatt dette opp med noen andre enn min samboer. Fingrene mine har bare blitt verre og verre de siste ukene. På natta "sover" de,de er helt dovne. Jeg har så vondt i fingrene at hjelp. De knekker og smeller og er helt stive. Verst om natta,blir bedre da jeg beveger de litt.

Bra det er vanlig i svangerskapet,nå ble jeg betrygget:)

Skrevet

Det kan skje at det ikke går over etter fødsel, men fikk inntrykk av at det var veldig sjeldent! Om det ikke blir borte, kan man bli operert for det.. men som sagt; i de aller fleste tilfeller forsvinner det gradvis etter fødselen :)

Carpal tunnel syndrom er det samme som musesyken forresten... :)

Om det blir veldig plagsomt ville jeg tatt det opp med jm/lege - for den skinna har hjulpet meg ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...