Gå til innhold

Vi diskuterte likestilling på skolen i dag, og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kom på en ting. Som egentlig helt sikkert blir bagatellisert av meg, men...

Dette med prevansjon og sånn. Kondomer - det får vi gratis overalt, hvertfall når man er på MIN alder. De ligger i klasserommet, hos helsesøster, hos helsestasjonen for ungdom/ - og voksne osv.. Til og med i kommunehuset!! Og det er den eneste prevansjonen mannen bruker (Eller er p-pillen for menn kommet?)

For oss damer er det piller, spiraler, plaster, sprøyter osv, osv. Og det må vi betale selv...!

Ikke nok med det. Men vi betaler faktisk bind og denslags selv også, noe som er en stor nødvendighet faktisk! Synes det er litt forskjellsbehandling ute å går jeg...

Synes egentlig ikke det er noe sånn stort problem. Men når vi først diskuterte likestilling... Er det ingen andre som ser det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er jo kondom det eneste som beskytter mot sykdommer da... :)

Syntes selv at kondom er undervudert som prevansjonsmiddel.

Det er mye nødvendigheter i livet, men det er nok en gang slik at man ikke får noe gratis i livet..

men vi kunne vel fått skattelette for det?? hehe...sende inn alle kvitteringene for kjøp av OB og libresse til staten...

ha ha ha...

Skrevet

jeg syns likestillings definsisjonen om at alle skal ha samme muligheter uavhenig av kjønn er fin. syns ikke problemstillingen din forhindrer likestilling på noe vis.

Skrevet

Mener du at det bare er menn som bruker prevensjon? Vi kan jo bruke kondom like mye som menn, og det er det eneste prevensjonen som forhindrer seksuelt overførbare sykdommmer i tillegg til graviditet.

Flott at det deles ut gratis!

Hormonelt baserte prevenjonsmidler er jeg generelt i mot, og synes det er helt ok at dette ikke deles ut gratis. Dyrt er det uansett ikke.

Men bind osv, hvorfor skulle vi fått støtte til dette? Hehe, burde menn da fått støtte til barbermaskiner, barberskum osv som de bruker MYE mer av enn oss?

Skrevet

P-piller er gratis til en del aldersgrupper.

Kondom fungerer jo som prevensjonsmiddel for både kvinner og menn, da, og er det eneste som i tillegg til å beskytte mot uønsket graviditet også beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer. Et minst like stort problem, og en god grunn til å få folk til å bruke kondom fremfor andre ting.

Du kan jo alltids gå for mensbeger om bindene er for dyre, det er en engangsinvestering og garantert billigere enn det gjennomsnittsmannen må bruke på barbersaker i året.

Skrevet

Man får jo gratis p-piller når man er 16-20 år. De prøver ut ordningen med gratis spiral noen steder også, bl.a. Hamar, tror jeg.

Men kondom er jo det eneste som forhindrer kjønnssykdommer, og både jenter og gutter kan bruke dette uten å snakke med lege.

Vi må ha bind, tampong eller damebeger, men menn er jo større enn oss og må ha mer mat. Går opp i opp.

Skrevet

Skal vi sende inn forslaget ditt til den norske stat? Det var nemlig ikke dumt! ;)

Skrevet

Forresten...grunnen til at jeg nevnte mat, og ikke barbersaker her er jo fordi det er jo veldig vanlig for damer å barbere seg også. I alle fall hvis vi skal tro debattene inne på anonym!:P

Skrevet

ja gjør det du ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...