Gå til innhold

Vannkopper.HOFF!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

datteren min på fem fikk vannkopper i dag, har selv aldri hatt det og er i uke 32, litt småbekymret. ringte legevakten for å sjekke om det vaar noen fare, og de sa jeg måtte unngå nærkontakt..

Ikke enkelt når det er meg som må være hjemme med henne!!

Er det noen som har noe erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring. Skjønner du blir bekymret. Det har gått vannkopper i barnehagen til barna mine også, så jeg fikk legen til å ta blodprøve av meg for å sjekke om jeg hadde hatt det. Ble også bekymret.

Både jeg og mor var usikker på om jeg hadde hatt vannkopper. Mor trodde jeg hadde hatt det, men at det var veldig veldig svakt. Sikker på du ikke har hatt det da? Kan jo være, men at det nesten ikke var merkbart, slik som hos meg.

Skrevet

Jeg også tok blodprøve hos legen, for visste ikke om jeg hadde hatt vannkopper. Men det hadde jeg heldigvis:)

Skrevet

Hei. Foreslår at du sjekker helsekortet ditt. Vanlig å teste for røde hunder på første svangerskapskontroll. Hvis det er krysset av for Rubella antistoff påvist, så kan du slappe av. For da er du immun for røde hunder enten fordi du har hatt det, eller fordi du er vaksinert. Hvis det er kryss i ruten "ikke påvst" eller ingen av de så ville jeg kontaktet lege tror jeg......

Skrevet

Hjelp jeg er jo helt i tåka! Det var jo ikke røde hunder, men vannkopper datteren din hadde. Beklager så mye.............

Skrevet

Sikker på at du ikke har hatt det? I så fall er det ingen fare for barnet.

Jeg har fått beskjed om at hvis jeg ikke har hatt det, så stopper de fødselen hvis den skulle inntreffe under utbrudet, pga fare for barnet.

Hvis en har hatt det, så er det liten risiko - men en må være obs på at søsken med smitte ikke slipper/skal slippe inn på barselavdelingen.

Skrevet

Datteren min fikk vannkopper da jeg var i uke 30, jeg trodde heller ikke at jeg hadde hatt det, men det må jeg ha hatt -- jeg ble ikke syk. Det er umulig å unngå nærkontakt med ungen din som vannkopper, hun må jo stelles og smøres med hvitvask etc:) 95% av den norske befolkningen over 30 år har vært utsatt for viruset, så mest sannsynlig er du immun. Skulle du derimot få det er det ingen fare for fosteret, det er bare farlig i første trimester. ( PS! Dette har ingenting med rubella å gjøre, som en over her skrev. Rubella er røde hunder)..

Lykke til,

Skrevet

Som noen lengre opp sa så er ikke vannkopper farlig for barnet i magen. Det kan være farlig hvis man har vannkopper i det man skal føde. Så du trenger ikke å bekymre deg så mye om dette siden hvis du blir smittet så er det veldig lite sjanse for at du skal føde mens du har vannkopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...