Gå til innhold

Skal på utskapning til fredag:( SPONTAN ABORT IDAG:(


MammaLinda

Anbefalte innlegg

blødde litt igår, var veldig lite så jeg var ikke så bekymret..men fikk velldig vondt i magen, begynnte å tenke litt på det om noe var galt.

Når jeg våknet i dag tidlig, fosset det ut med blod. MASSE...

å jeg blør fremdeles. Var hos legen idag, får time på sykehuset til fredag for utskrapning.

Det var veldig viktig sa han itilfelle det var noe mer av fosteret igjen.

Da kunne jeg få infeksjon i magen hvis det lå rester igjen.

 

Hadde en helt grusom dag på jobb idag, var heldigvis ferdig kl 2.

Idag på jobb hadde jeg veldig vondt i magen, gikk på do å det fosset nok en gang masse blod. Åsså kom det ut en hvit klump, på ca 10 cm....

Det var fosteret...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja men kjære VENE, gikk du på jobb mens du var midt i en SA? Fikk du ikke sykmelding???? Jeg opplevde det samme i fjor, og jeg tenkte ikke tanken engang på å gå på jobb samme dag, og fikk sykmelding på Ullevål uten å spørre engang (ble to uker tilsammen).

 

Men så utrolig trist for deg... ;-( Håper alt kommer ut som det skal og at du blir fort gravid igjen... Masse sympati og støtte iallfall.

 

Det er veldig viktig at du tar vare på deg selv; jeg blødde mye og lenge (to uker før det stoppet), fikk en utrolig lav blodprosent (var på grensen til å trenge blodoverføring faktisk) og orket ikke å røre en finger på to uker, i tillegg til masse tårer og varierende humør.

 

Nei huff, håper du kan ringe jobben i morgen og si at du er syk... og legen og be om sykmelding noen dager i det minste.

 

Klemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen spurte meg om jeg ville ha sykemelding, men jeg sa jeg skulle prøve å reise på jobb å se hvordan det gikk.

Det går helt fint med meg nå, har fått grått det av meg tror jeg.

Så har jeg heldigvis en nabo/venninde som er fantastisk å prate med.

Akuratt når det gjelder den dagen jeg skal inn på sykehuset kommer jeg ikke til å være på jobb.

Grunnen til at jeg ikke tok en sykemeldig er at det er en litt spesiell situasjon,

Mine foreldre er på besøk her, å jeg vet at hvis jeg forteller dem dette, braser jeg ut i tårer å ikke klarer å stoppe... å det orker jeg ikke.

Er så mange på jobb som er sykemeldt så jeg har litt dårlig samvittighet for det også...

Men jeg vet jeg ikke skal tenke på det...

Tenker litt på at hvis jeg er på jobb tenker jeg kanskje ikke så mye på det.

Men hvis jeg er hjemme, kryper jeg nok langt ned i kjelleren...hvis dere sjønner hva jeg mener.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da skjønner jeg det godt. Så bra at du har noen i nærheten å prate med. Håper det går bra med deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk hjemme fra jobb idag. Har så vondt i magen..

Var oppe flere ganger på do inatt.

Har sagt det til mamma nå, å ho sjønner at jeg ikke vil prate om det.

Ho synes det var veldig trist.

Jeg prøver å ikke tenke så masse på det,

Har ikke lyst å møte veggen, gå ned i kjelleren....ja dere sjønner hva jeg mener.

Prøver heller å tenke at dette er noe som kan skje.. å at det er nauren gang.

Jeg er jo selvfølgelig lei meg, men jeg har en opptimist av en mann,

Han sa ironsik igår..men du Linda.... vi bare prøver igjen vettu..

Går i orden neste gang:)

 

Så jeg tror det er viktig at en ikke gir opp..

Så vi gir det et nytt forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse trøst til deg MammaLinda. Neste gang går det sikkert bra! Jeg synes fryktelig synd på deg, mistet (MA) i høst, så jeg vet alt om det der. Lov å være trist og synes dette er urettferdig, men look at the bright side; dere har fått det til og kan dermed fint få det til på nytt. Lykket til og stooooor trøsteklem til deg - prøv igjen med en gang. Jeg heier på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takktakk:)

Har faktisk eggløsning idag etter den gamle syklusen min, men nå blød jeg veldig å kan vel heller ikke bli gravid nå sikkert unasett.

Så vi venter en mnd å prøver igjen:)

Venter på at sykehuset skal ringe meg snart.

Jeg hadde en drøm inatt at jeg ventet tvillinger, å at det var den ene tvillingen jeg mistet igår.

Våknet opp helt svett.

Tror det var en ønske drøm det da.

Håper det går bedre neste gang.

Fastlegen min ringte meg, har fått aktiv sykemelding.

Så jeg går på jobb hvis jeg føler for det, å hvis jeg har vondt eller ikke orker tanken på å gå på jobb, blir jeg hjemme.

Når jeg tenker på det nå var det vel litt vel vågalt av meg å gå på jobb i går... men det gikk jo greit da.

Jeg kunne sikkert vært på jobb idag, men da hadde jeg vært veldig trøtt og sliten å verket veldig i magen, så det var nok best at jeg var hjemme.

 

Sov på sofaen idag fra 10-12.30

Så jeg var nok sliten etter natten.

 

Lykke til alle dere som fremdeles har en spire inni dere:)

Jeg håper jeg snart vender tilbake, kanskje i terminklubben mars?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så SINNA...er det mulig.

Fasrlegen ba meg ringe sykehuset for å få en time.

Jeg ringte sykehuset...ble satt over og satt over til en sur dame sa at han som hadde ansvaret for hvem som fikk ultralyd skulle ringe meg senere...

Jeg ventet og ventet....

Sent ringte han...å han var så sur.

 

De hadde ikke KAPASITET til å ta imot noen til utralyd som hadde fått en spontan abort... naturen gikk sin gang.

Han var så lei å sur den mannen offen seg å sa han hadde en lang liste på ca 1000 stk som han ikke viste hva han skulle gjøre med.

Han snakket til meg som jeg var en byrde.

Han sa de hadde så mage bekymrede gravide å useriøse henvendeler at han kunne ikke ta imot alle sammen.

Jeg kunne ta en graviditetstest om 2uker for å se om det var noe liv.

Jeg forklarte at det ikke er noe liv, jeg vet jo hva jeg så, å merker jo smertene... jeg er jo ikke STOKK DUM!

Han prøvde hele tiden å avslutte samtalen å være så kort som mulig,

Jeg prøvde å si masse men kom ingen vei...

Tenk på alle de andre han skulle ringe som var på den listen som skulle snakke med den sure mannen,

Ingen gravide eller kvinner som er uheldige å får en spotan abort skulle møte på et sånn menneske....

Jeg er heldigvis ikke den som graver meg ned for dette, men andre kunne tatt dette veldig tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...