Yo&La+spire Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Eg fikk svar på hcg prøvene idag, og det var en tredobling på tre dager, altså veldig bra:) Likevel er eg ikke helt bekymringsfri...Lurer derfor på å be om en tidlig UL (eg har diabetes, så eg får det sikkert uannsett), men når da? Vente til etter uke 8 slik at eg kan se hjertet? Vil jo egentlig det, men det virker så leeeeeenge til! Hva kan eg evt se før? Ta UL om litt over ei uke og satse på å se hjerteslag allerede da? Eg er bare 4+5 nå..... Når var dere å UL og hva så dere?
Tweak Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Jo lenger du klarer å vente jo mer ser du! ul 4+3 : så en skygge i livmoren ul 4+6 : så en bitteliten fostersekk, men embryo fremdeles for lite til å sees forrige gang var jeg på ul da jeg var 6+6 og da så jeg en liten spire på ca 1 cm med et hjerte som slo. Det var ingen detaljer, bare en avlang bønne liksom. I uke 12 var det en baby med armer og bein, som sparket på navlestrengen sin. :-)
Yo&La+spire Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 Hadde ul i uke 11+5 sist og det var kjempegøy! Såg jo at det var en skikkelig baby der inne:) Men vet ikke om eg klarer å vente så lenge...Er jo egentlig hjerte eg er ute etter da, hehe...men er det for tidlig med uke 6 da (det blir akkurat uke 6 for eg må gjøre det på en torsdag)? Eg får sikkert flere visst eg spør...hehe;) Kansje eg kan snike meg til en etter uke 12 også....men nå er det liksom bare for å få bekreftet at alt er bra til tross for blødningene.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Jeg ville hørt om å få UL var jeg deg. Er jo i nesten samme situasjon selv. Var hos legen (gyn) sist mandag fordi jeg har brune blødninger, altså ikke skikkelig mensblødninger. Han kunne da konstatere intakt plummesekk, intakt graviditet. Jeg kunne dog ikke se noe hjerte eller noe foster. Har som du vet tatt hcg prøver som er stigende. Ikke dobling av verdier da. Lurer selv på om jeg skal be om ny UL nå, for føler meg ikke trygg til tross for hcg prøven.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Må bare spørre jeg... Hvordan får dere så tidlig UL? Er det pga problemer i tidligere svangerskap? Har legene det eller må dere på sykehuset?
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har alltid gått til gyn/jm i mine tidligere svangerskap og bllir fulgt opp om det er noe jeg er bekymret for, som f.eks blødninger. De tar bekymringene på alvor og vil ikke at jeg skal gå rundt å være redd, derfor vil de gi UL for å konstatere faktum og berolige. Der jeg går, har de 2 stk UL-maskiner, 1 hos jm og 1 hos gyn. Mitt siste svangerskap var et risikosvangerskap og ble derfor fulgt opp nøye. Hun kom ca. 6 uker før tiden. Nå har jeg hatt brune blødninger siden sist søndag, så det er jo spm om en MA/SA.
NyttHåp <3 baby nov 09 Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 ikke bli sint nå: pust ut pust inn saaakte. nyt at du er gravid. Stol på hcg prøvene viser mere enn nok. Du er gravid og det knøttlille emryoet ditt har det supert. Pass på din diabetes. Ro ned hverdagen og vær litt dronning noen uker framover. Lev sundt og en gang til-stol på at dette går bra. Ultralyden holder jo ikke liv i embryoet. Ikke stress deg selv opp med masse ultralyder så tidlig. Det kan uansett ikke hjelpe noe. Det beste for embryoet ditt er at du slapper av og tenker fine tanker. Ikke tro det verste. Jeg sier ikke dette for å rakke ned på alle som er på drøssevis av kontroller. Jeg tror bare på at man stresser opp seg selv alt for mye med å gå å tenke på alle kontroller man kanskje kunne tatt. Din diabetes gjør nok at du uansett blir fulgt nøyere opp.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Så fint at dere får det da, skjønner at det beroliger ja. Tror ikke jeg har vært borti at lege og jordmor har hatt UL jeg, ikke sett noe til det hvertfall. Men de har hatt sånn apparat for å høre hjertet. Spennende det også! Lykke til videre til dere!
Yo&La+spire Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2009 Takk NyttHåp;) kansje det er det eg trenger;) Eg får nok tidlig UL uannsett siden eg har diabetes, men vet ikke helt når da...sist var eg ikke på kontroll før 11+5 (fordi eg ble gravid i utlandet og kom ikke hjem før da) og fikk da UL på første kontroll og også senere i sv.skapet....vet ikke om eg hadde fått UL tidligere visst eg hadde gått tidligere til kontroll.... Ringer opp dit i morgen og hører uannsett når eg skal til kontroll...så får eg heller høre hva de mener. Er UL maskina ledig så tar eg gjerne en titt, visst ikke får eg bare vente;) Husker ikke hvem som spurte men....eg går til kontroll på sykehuset pga diabetesen, så der har de utstyr til UL. Samme sted som de tar ordinær UL. Forresten....når er det vanlig å gå til lege/jordmor sånn vanligvis da, for første kontroll altså?
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 Har alltid bare gått til gyn/jm med mine andre barn. Blir fulgt opp nøye fordi jeg har stoffskifteproblemer.
Januarbaby2010 <3 Ailo <3 Skrevet 13. mai 2009 #11 Skrevet 13. mai 2009 Hvis du bestiller ul selv på privatklinikk, får du det når du vil i svangerskapet Jeg bestilte time igår til gynekolog, skal dit i uke 8+5 på tidlig ul, for å sjekke og bekrefte at jeg faktisk har en liten bebis der, og at hjertet slår Dette er min første, og jeg orker ikke gå å vente til uke 18 på ul, synes det er utroooolig lenge å måtte vente Derfor bestilte jeg selv Gleder meg!!
Yo&La+spire Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2009 Da har eg fått time i morgen, 5 uke på vei, og så skal eg vel rundt uke 9 igjen. Håper eg får UL da, skal snakke om det i morgen. Krysser alle fingre for at dette går bra!
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 13. mai 2009 #13 Skrevet 13. mai 2009 Var hos gyn igjen idag jeg, pga fortsatt brune blødninger. Hadde jo stigende hcg, men det roet meg ikke. På innvendig UL kunne jeg se den lille. 7 mm stor og hjertet slo som bare det. Skal tilbake neste fredag for å se om den utvikler seg normalt. 6+5 uker sa han at jeg var. Er 7+5 siden sist mens. Ønsker deg lykke til imorgen ;O)
Yo&La+spire Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 13. mai 2009 Så bra! Håper det går like bra med meg....har lyst å be om UL før vi reiser til england for da må eg evt fortelle søstera mi (som vi skal besøke) at eg er gravid. Hadde vert fint å vite om alt er bra da...Tror eg skal spørre om å få en i uke 7...jaja, får se i morgen hva som skjer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå