Gå til innhold

Videreutdanning i fødselspermisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vurderer å melde meg på et halvtårsstudie (enten 20 eller 30 studiepoeng) høsten 2009, men da er jeg i fødselspermisjon. Tenker på muligheten til å ta noe videreutdanning mens jeg er hjemme med barnet og faren (som skal være mye hjemme sammen med oss).

Er det noen som har erfaring med å studere i permisjonstiden? Vil det påvirke foreldrepengene jeg mottar fra arbeidsgiver? Jeg er allerede i permisjon nå og har derfor levert alle søknader og papirer til NAV. Dette er egentlig bare litt impulstanker fra meg sånn plutselig, og alt vil jo avhenge om jeg kommer inn på dette studiet (må sjekke restetorget 20.juli).

Noen som vet om dette vil la seg gjøre? Jeg har ikke råd til å gjøre det dersom det går utover foreldrepengene.

På forhånd takk for svar!

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke sikker på dette med pengene men d jeg er sikker på er at d er veldig tøfT! Jeg tok eksamen i permisjonstiden og syntes d var tungt, MEN når det er sagt har jeg også pratet med studenter som har sagt at de aldri gjorde d så bra som da de studerte i permisjonstiden! Man var nødt å bruke tiden effektivt og var mer strukturert enn hva man ellers var! D kan være lurt å benytte seg av tilbud som bibliotek eller lesesal da hjemmestudier krever at far ikke forstyrrer og mor holder konsentrasjonen!

Grunnen til at jeg denne gang vil være HELT uten studier er at d er slitsomt å "ødelegge" den tiden hjemme med barnet med å alltid ha dårlig samvittighet for det som man ikke får tid å gjøre av skolearbeid! Slik jeg forstod d på hun jeg pratet med så tok faren ut den fellese delen av permisjonen, og hun selv kun de ukene som er til mor! Vet som sagt ikke hvordan dette blir med d økonimiske!

Skrevet

Takk for svar og erfaringene dine! Far skal være mye hjemme høsthalvåret, det er derfor jeg i det hele tatt vurderer å studere noe. Hadde jeg vært alene i permisjon ville jeg nok ikke valgt å gjøre det, nei.

Ingen andre som vet noe ang permisjonpengene og evt om¨jeg må gjøre noe om på den opprinnelige søknaden om svangerskapspermisjon? Hadde jeg hatt troen på at NAV kunne svare meg, ville jeg tatt kontakt med dem. Men etter det jeg har hatt å gjøre med dem de siste månedene (ekstremt mye rot og tull fra deres side) er jeg overbevist om at iallefall mitt NAV-kontor ikke har det _minste_ snøring på et slikt spørsmål.

Håper noen glupe BIM-brukere har råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...