Gå til innhold

HJELP!! 14 kg +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt på meg 14 kg, og er livredd for ikke å gå ned igjen etter fødselen... Hvor lang tid kan jeg forvente at det tar før de evn er borte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la på meg 17 kg med nr. 1. Fikk sjokolade som svangerskapsdilla. Spiste fortsatt masse sjokolade etter at han kom ut, og var veldig bevisst på å ikke slanke meg før jeg sluttet å fullamme (6mnd)grunnet giftstoffer som kunne komme over i melka.

Men, til tross for brød med nugatti, potetgull og sjokolade til kvelds, var jeg i minus på kiloene da han var nesten 4 mnd gammel. Som sagt UTEN å gjøre noe annet enn å amme. Så hvis du er flink til å bevege deg og spise sundt, så kan d gå rimelig kjapt vil jeg tro - og amming hjelper jo godt d også :)

Har lagt på meg 17 kg denne gangen også - 1 uke til termin, men er ikke bekymret.

Skrevet

Ikke bekymre deg! La på meg 18 kg forrige gang. Gikk ned alt på 3 mnd uten å gjøre noe for det. 14 kg er ingenting! man skal jo tross alt legge på seg når man er gravid!

Skrevet

Jeg gikk vel opp over 20kg, og alt samt litt til var borte på et par tre mnd. Tror ammingen gjorde nytta si altså. Sammen med at man har så liten tid til snoking i skapene når man er en stresset nybegynner mamma......

Skrevet

Bare ungen og deet som følger med av fostervann, ekstra blod i kroppen osv er jo mellom 12 og 15kg. Sies at man MINST skal legge på seg det. Jeg har gått opp 14kg, har mye vann i kroppen som er et par kg også.

Du går det nok veldig lett av deg etter fødsel ;)

Skrevet

jeg har også lagt på meg 14-15kg nå, er 34 uker. Forrige gang la jeg på meg nærmere 20 kg, og syntes at det var forferdelig skremmende. Lite visste jeg om at kiloene bare raste av i løpet av 2 mnd! Det gikk kjempefort. Ammingen gjorde vel susen, tror jeg da. Bare 3 dager etter selve fødselen hadde 9 kg forsvunne. Så ikke fortvil! kiloene kommer fordi de skal det :)

Skrevet

Dette var oppmuntrende lesing, så snille dere er :-) Tusen takk til alle dere som har svart!!

Savner jeansene mine sårt...

Skrevet

Denne gangen er jeg på 17 kg, (termin denne uka), men forrige gang var jeg på 11 totalt tror jeg, etter ei uke hadde 13 forsvunnet - så det er som regel en del som heldigvis bare blir borte!

Skrevet

Jøss, ja nå ble jeg motivert også! Men for å være litt pessimistisk la jeg på meg 21 kg med førstemann, og da jeg ble gravid med nr 2. hadde jeg fremdeles 6 kg igjen. Jeg fullammet til førstemann var 4,5 mnd, og det hjalp egentlig ikke så mye synes jeg. Denne gangen har jeg lagt på meg 9,5 kg, så håper virkelig at det skal bli bedre nå! Håper alt er borte innen sommeren er over. Er 37 uker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...