Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Da tenker jeg på en person etter alt av regninger, mat, bensin, lån ol. er betalt... Hva syns dere?
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Det er ikke lite, nei. Mer enn rikelig, selv med en indrefilet eller to.
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 For en person alene, nei, man burde kunne leve greit på det:)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Så langt fra! En person kan overleve FØR alt du nevner opp e betalt (jeg holder husleie utenfor, for den varierer så mye etter hvor du bor). Da blir det et stusslig liv, men fullt mulig å både overleve og fungere. Men etterpå - vel, det er sjelden jeg har hatt så mye disponibelt pr mnd. Og jeg regner meg ikke for å ha dårlig økonomi på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Visst det da kun skal dekke mat/husholdning er da 5000 mer enn nok. Selv for to.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Skal egentlig dekke private utgifter som klær, fritid ol... eventuelt litt fellesutgifter om felleskortet går tomt. Har begynt å betale ned på lån og har begynt å spare litt mer, så må nok legge fra oss dyre vaner! ;-) Samboer sitter igjen med cirka det samme til privat bruk. Men betalingene går litt om hverandre mtp. mat og bensin... Hl
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Så da har dere 10.000 igjen KUN til mat og klær, og morroting? Tenker det skal gå veldig bra jeg. Vi er 4 stk, og har mindre enn det etter alt er betalt, og vi lever godt
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Hvis dere har 5000 hver til fjas hver mnd. så har dere GOD råd. 10 000 igjen etter at mat, regninger, lån og bensin er betalt er da ikke noe å klage på!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Tror bidragspliktige skal ha 6 000,- igjen til eget underhold, og da syter de for at de ikke klarer seg. Har de egne barn i den husstanden, er det 2 500,- ekstra pr barn. I følge min eks skal du, samboeren din og barna nærmest sulte i hjel.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Ja, men det inkluderer faktisk mat, hvis vi snakker om SIFO sine satser. Disse er utarbeidet for mennesker som er under gjeldsordninger over flere år. Jeg jobber i sosialtjenesten, og i vår kommune beregner vi at et par skal ha kr. 7100,- til livsopphold (det vil si mat, klær, avis, kollektiv transport, fritidsaktiviteter, helse og hygiene). I tillegg ytes strøm og husleie utenom. Så det går nok an å leve av, men fett er det ikke. Tror vi levde av mindre da vi begge studerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå