Gå til innhold

Spm. ang bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs, og er redd for at jeg har fått bekkenløsning. Gjør vondt i underlivet, lysken på en måte. Og i halebenet. Gjør vondt når jeg sitter for lenge, når jeg går og når jeg ligger i senga og beveger det ene benet.. Må dempe smertene med å bevege begge bena samtidig, noe jeg husker å gjøre da jeg merker smertene.

Ringte legen igår, og fikk ikke time før den 28. mai. Det er 2,5 uke til. Ho sekretæren ble sur på meg fordi jeg maste om å få før, da jeg mener at bekkenløsning ikke er noe å tulle med. Jeg jobber i barnehage og fungerer ikke i det hele tatt, og når jeg kommer hjem fra jobb er jeg helt ødelagt.

Da får jeg bare til svar: Det er jo ikke sikkert det er bekkenløsning!!

Er jo derfor jeg vil komme tidlig til legen for å få undersøkt dette. Trodde det kunne utvikle seg skikkelig sånn bekkenløsning, eller er det ikke så alvorlig som jeg har innbilt meg? (Har hørt om flere som sliter lenge etter svangerskapet også)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg til kiropraktor, legen kan ikke gjøre noe som helst! Jeg er 19 uker nå og trodde jeg måtte legge inn årene i forrige uke da alt var vondt. Gå sitte stå på ett ben reise seg ja you name it.

En gang hos kiropraktor, hun testet og konstanterte bekkenløsning med låsning og nå har jeg hatt to behandlinger og er så god som ny!

Skal gå en gang til og det gjør jeg med glede, er så glad for å kunne fungere som normalt igjen.

Legene kan ikke annet enn å sykemelde, greit hvis du vil det, men dersom du vil tilbake i rimelig god form så prøv kiro

Skrevet

Jo, men jeg fikk beskjed om å ringe lege for å få henvisning videre til kiropraktor eller fysio. Sykemelding vil jeg ikke da jeg er helt ny i jobben. Får høre med legen hva han sier og ta det derifra. Men takk for svar.. Er så mye en skal lære seg nå når en er gravid. Er ikke så lett dette heller...

Skrevet

Jeg tror det er sånn a du ikke trenger henvisning til kiropraktor lenger. Jeg har iallfall ikke trengt det, og det er litt dyrt første gang, ca 500 og så omtrent 280 hver gang etter det. Fysioterapi tror jeg du trenger henvisning til, men det er jeg ikke sikker på for jeg har aldri benyttet meg av det.

Jordmor kan også hjelpe deg å avgjøre om det er snakk om bl, hun kan mer om det enn de fleste almennleger

Uansettt god bedring:)

Skrevet

Hei

Jeg har også fått bekkenløsning, hadde det forrige gang også og kjenner igjen smertene. Var hos jordmor igår og hun sa at man ikke trengte henvisning til kiropraktor lenger. Og hun anbefalte kiropraktor på det varmeste, hun er gammel i gamet, har jobbet mye med bekkenløsning og hatt det selv, så jeg skal ta kontakt med en kiropraktor hun anbefalte. Hun hadde også tro på trening tilpasset bekkenløsning (noen fysioterapisteder har dette), men da som et supplement til kiropraktor. Hun hadde liten tro på fysioterapeutisk behandling i seg selv. Jeg gikk til fysioterapi i etterkant av graviditeten sist, og det ble ikke bedre på sikt (kun noen dager etter hver behandling). Fysioterapi trenger du henvisning til også. Så jeg anbefaler som hun andre her kiropraktor. Ring jordmoren din og hør om hun har noen hun kan anbefale. Og så er det lurt å lese litt om bekkenløsning og om hva som er lurt og absolutt ikke lurt å gjøre. Som å ikke ta på seg klær når man står sånn at man må stå på ett ben mens man tar på truser og bukser, det beste er å sette seg.

Skrevet

Ja, nå har jeg jo fått time hos legen når jeg ville. Han ordnet opp, så kan høre med han. Har lest litt på nettet ang bl. Ang påkledning og forflyttning. Men takk for all tips. Kan ta det med meg videre til legen og høre med han :)

Skrevet

Jeg har bekkenløsning, hadde det etter fødsel på nr 2,

og under svangerskapet på nr 3 og nå nr 4.. Jeg har fått henvisning til fysioterapeut og får varmebasseng behandling, noe som er himmelsk skjønt og avslappende.. Anbefales på det varmeste...

Skrevet

Takk for tips :) Vet det er muligheter for det her også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...