ble_mamma_6august 09 Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er i uke 28, og er kjempeplaget med vonde ribbein. De kjennes nesten ut som om de er knekt.. Flere som opplever dette?
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Husker jeg hadde det sånn i sist sv.skap. Da fordi babyen lå og sparket oppover mot ribbeina, veldig ubehagelig, men ingneting å gjøre noe med:S
ble_mamma_6august 09 Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 men baby er jo så liten, og jeg kjenner ikke sparkene. Synes det er veldig tidlig om det er det
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Hvis du er i uke 28 så har baby begynt å bli stor, og selv om du ikke kjenner sparkene - så betyr ikke det at han/hun ikke sparker Men hvis det gjør veldig, veldig vondt så kan du jo ringe fastelege/jordmor i morgen og høre om de vet hva det er!
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Jeg er også i uke 28, og min jente ligger i hvertfall og presser seg godt opp i ribbeina mine :-) Er nok derfor det er vondt, i uke 28 er babyene rundt 1 kg og 36-37 cm lange, så de er slett ikke så små lenger!
fab Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 jeg har samme problemet og er bare i uke 22. Fordi plassen i magen blir mindre så presses diafragma oppover og kan gi smerter i de øverste ribbena. På meg presser det rundt hele og gir også smerter i samme høyde på ryggen. Jeg klarer ikke å ligge på siden om natten og i løpet av en lang dag blir det mer og mer smertefullt. Klarer bare å slappe av når jeg ligger i "vater" på ryggen.
ble_mamma_6august 09 Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2009 jeg har ikke problem med dette når jeg ligger, kun når jeg står og sitter. er det ingen gode råd for å få dempet disse smertene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå