ergoen Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Gutten min får grøt morgen og kveld, en fruktmosstund, og en halv middagsporsjon.. tilbyr vann ved alle måltider, ikke særlig interessert nei... og ikke noe begeistra for puppen heller...
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Tror jeg puppet ca 3 ganger i døgnet frem til 10 mnd. da ble det 2 ganger... Så tilslutt var det kun morgenpupp til ho var 14 mnd:) Styra det forretsen selv snuppa her..
Lillepusen-78 Skrevet 13. mai 2009 #4 Skrevet 13. mai 2009 Gutten min er 7,5 mnd. Han spiser grøt morgen og kveld, brød og frukt til lunsj, og middag. Vann til maten. Inntil helt nylig ammet jeg 4 ganger pr dag, men nå har han begynt å nekte. I snitt de siste dagene har det vært 2-3 ganger. På morgenen mellom 05-06 pleier han å ville ha, men er mye styr til de andre måltidene (ammer før fast føde). Liker din mme? Min har aldri fått det, men må jo prøve hvis han etterhvert nekter totalt....
ergoen Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2009 nei, vil ikke ha mme heller..og i dag er det virklig total nekt... ble så sint at han kastet opp både mme og fruktmos...
Lillepusen-78 Skrevet 13. mai 2009 #6 Skrevet 13. mai 2009 Oj... Er ikke lett når de ikke vil.... Snakket med hs i går på kontroll. Hun sa at så lenge jeg iallefall ammer 1 gang pr dag og han får grøt 2 ganger til dagen, så holder det med melk. Men nå er gutten min ganske stor.... Får håpe din lille gir seg snart og tar til fornuften ;-)
ergoen Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2009 han er stor min også..snakket meg hs på telefon tidligere idag. hun ga samme rådet som din hs:) håper jeg slipper det flaske styret, er ikke særlig lysten på det nå! så får jeg vel bare tilby vann, er han tørst nok, drikker han nok!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2009 #9 Skrevet 14. mai 2009 Prinsen er 8 mnd, og veier drøyt 7 kg. Han vil ha morsmelk 2-3 ganger per natt, morgenmelk, formiddagsmelk, ettermiddagsmelk og kveldsmelk. Så det blir nok morsmelk 6-7 ganger per døgn. I tillegg spiser han grøt til formiddag og kveld, og får middagsglass til middag. Han er ikke superbegeistret hverken for grøt, mos eller middag. Det er mm han liker best. Han ligger langt ned på vekstkurven. Men hs sier at så lenge han følger sin egen kurve er det greit.
lille sprelle Skrevet 19. mai 2009 #10 Skrevet 19. mai 2009 Til hvert måltid ved 8 mnd. 3 av måltidene kun pupp. Resten med smaksprøver av annen mat. Ville ikke ha grøt før 7,5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå