Gå til innhold

Hjelpestønad under utredning..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså er det vanlig at man kan få hjelpestønad, uten at det foreligger noen diagnose..? Er jo ikke sikkert at det ender med noe likevel.

Så bare lurte på om det ekstraarbeidet man har med et barn, kan kvalifisere i stønad i seg selv...? Enn så lenge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kan legen skrive om problemene og hva de går i, og du utfyllende skriver om ekstraarbeidet i forhold til barn på samme alder, så trenger NAV ikke en samlet diagnose:)

 

Jeg har et barn med hj.stønad sats 2, som ikke har en samlediagnose, men mange småproblemer og smådiagnoser, som f eks enurese, språkvansker osv. Men summen problemer og ekstraarbeid er så stor at det kvalifiserte for hjelpestønad sats 2.

 

Det er nok enklere om en har en samlediagnose, men slik jeg opplever det, så trenger en det ikke. Bare husk å være nøye når du skriver om det daglige:)

Skrevet

Ok. Takk for svar.

 

Men hvor detaljert må man skrive?

Og må man skrive så mye som mulig, for størst sjanse..

Skrevet

Jeg skrev flere A4-sider, tror jeg:) Og tok hvert problem for seg i detalj. Alt tok jeg med som gjaldt barnet direkte og mitt arbeid der, og også tid brukt til møter, forarbeid til møter, legetimer, oppfølging med spes.ped, administrering av medisiner, passe på å ha resepter til enhver tid, hente resepter, hente medisin på apoteket, Ja, alt du klarer å komme på som gjør at tiden blir brukt pga barnets problemer:)

 

Jeg mener at på Frambu.no finnes en detaljert fremgangsoppskrift på hvordan best mulig skrive et slikt vedlegg til søknaden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...