Gå til innhold

Ting man absolutt trenger til babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref innlegg om det man ikke trenger, her er hva jeg, etter tre barn, absolutt trenger:

Grobag sovepose. Helt uunværlig. Både mor og barn sover bedre om natten og barnet holder varmen selv om han snurrer rundt om kring i senga. Finnes i alle str, fra nyfødt og opp til 3 år tror jeg.

Lammeskinn til vogn. Veldig deilig å ligge på og godt å vite at de ligger på et underlag som er temperatur-regulerende.

Mykt ullundertøy.

Pose til å ha i bilstolen. Kjempekjekt for vinterbabyer. Bare putt babyen rett i stolen uten å stresse med ytterklær.

En god ammebh, topp fra Boob og gode ammeinnlegg fra f.eks. Chicco (ikke kjøp natusan, de setter seg fast i puppen. au!!)

Robeez tøfler (eller lignende) De enste tøflene som sitter på foten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammepute! Gutten min la på seg mye og ble fort tung, elsket puppen, armene mine hadde ikke klart seg uten...

Inotyol salve.... den såre rompa blir som ny med en gang.

Vognpose... godt å vite at babyn er god og varm oppi den lune posen.

Manduca selen.

Brystpumpe (mes for mor det da, men den hadde jeg IKKE klart med uten)

Våtservietter i stelle veska. Mesoft til hjemmebruk.

Dette pluss alle selvfølgeligheter som klær, vogn, bleier etc

Nå er det så lenge siden han var baby at jeg husker jammen ikke mer... :)

Skrevet

Skriver under på inotyol sinksalve og chicco ammeinnlegg.

+ en praktisk stelleveske!

Skrevet

Jeg er også 3 barnsmor og har ikke hatt noen av de tingene du ramser opp ;-) Har brukt andre ting og synes det har fungert flott for oss. Dvs, eldste hadde litt ull, men de andre har atopisk eksem, så da er det helt ubrukelig for oss.

Artig hvordan vi opplever ting ulikt :-)

Skrevet

Jeg har for min del ikke hatt bruk for det du nevner her til noen av mine 8.

Det vi har hatt bruk for av babyutstyr er klær, bleier, vogn og bilstol.

Skrevet

Signerer på det med Gro-bag, det er fantastisk.

Beste kjøp etter gro-bag er treningsmatten. Lekematte à la Babygym har han null interesse for. Men vi bruker begge 2 mye tid på den gode tjukke gym-matten.

Ullundertøy er ikke veldig populære her: tørr hud blir enda tørrere, og han blir super klam. Men jeg vet at det skal være bra.

Vippestol fra BabyBjørn så ut som et dårlig kjøp helt til vi kjøpte lekegreien som festes på. Nå er det blir veldig stas.

mvh,

Skrevet

Glemte elektrisk brystpumpe. Brukt hver dag i 3 måneder, jeg mener at det var verdt pengene.

Men Gro-bag, det skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor det ikke er mer populært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...