Gå til innhold

Unnskyldninger for ikke å drikke alkohol


123solstråler

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 6 og pludselig kom alle fester på en gang...!

Trenger derfor noen råd for hvordan jeg kan la være å avsløre at jeg ikke drikker alkohol?

 

Å gå på fest er greit da en kan skifte etiketter på lettølflasken, ha alkoholfri vin på en ordinær vinflaske, ha farris i cider boksen etc.

Problemet blir derimot større når en skal ut å spise og gå på bar med kollegaer som IKKE skal vite om graviditeten.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kjenner ei som gjorde noe genialt. Du veit hvor dere skal ut og spise og dere bestiller bord? Da tar du kontakt med stedet og forklarer saken. Samma om de som jobber der veit det, er det ikke? Også lager du en avtale med de om at du kommer til å bestille øl, også tapper de alkoholfritt øl på et vanlig ølglass. Også sørger du for at du er der før alle de andre, sånn at de kan se hvem du er. Eller så kan du bare si hva du kommer til å ha på deg.

 

Når dere skal på bar kan du jo bare gjøre noe av det samme. Bestill en alkoholfri øli baren og si at du vil ha det på vanlig glass, eventuelt kan du bestille alkoholfri vin. Det ser man jo ikke på glasset unsett.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta på deg oppdraget som kveldens sjåfør?

Eller finne en annen unnskylding for at du må kjøre bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borti det problemet i helgen jeg... Sa jeg hadde fått noen medisiner som ikke kunne blandes med alkohol.... Ble godtatt den... Uten spørsmål...Det var det jeg kom på i farta lizzom... men funka greit...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode forslag!

 

Vi skal til en annen by, så sjåfør hjelper ikke dessverre:o(

 

Tror jeg tar en prat med servitøren jeg:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...