Gå til innhold

Hvor mange kjenner du med disse navnene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Martin

Thomas

Sofie

Cathrine/Katrine

Christine/kristine

..osv..

Jeg kjenner ca 4-5 av hvert navn... Lurer på hvorfor folk kaller barna sine etter SÅ vanlige navn... ? Når min mann snakker om Martin må jeg alltid spørre hvem av de 5 han mener, forvirrende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det flakser mllom 1 Sofie og 7 Thomaser.

Tror du det blir noe bedre om noen år når alle heter Emma, Nora, Sofie, Thea, Lucas, Leander og gu vet hva alle kaller ungene sine nå om dagen

Skrevet

Hehe, dette her med trend altså! Alle andres barn heter det så da må mitt også :P Kjenner flere smågutter med navn Sebastian og Lucas. Vi hadde tenkt til å kalle ungen (hvis vi fikk gutt) William eller Tobias... men så kikket jeg på navnestasistikken, svimlende mange som har brukt det navnet siste årene...

HI

Skrevet

Martin: En voksen, en tenåring og en gutt på ett år

Thomas: To voksne og en gutt i bhg til sønnen

Sofie: ei jente på 5,5 år

Cathrine/Katrine: To voksne over 30 år

Christine/kristine: tre stk, alle over 25.

Skrevet

Min datter heter Sofie men for meg ahr dte ingenting med trend å gjøre. Det har alltid vært et av de peneste navnene jeg vet om, syntes det som liten også, og så er det også litt oppkalling siden oldemoren min het det.

Må si at jeg ble skuffet når jeg skjønte at dette ble et trendnavn akkurat når jeg fikk barn, siden jeg alltid har likt dette navnet.. Hadde en papirdukke jeg kalte sofie som liten også:)

Skrevet

Martin - Ingen

Thomas - 2

Sofie - 1

Cathrine/Katrine - 3

Christine/Kristina - 5

Skrevet

Martin, kjenner to som heter dette. Ene er min bror på 11 :)

Thomas. Kjenner faktisk bare 1 som heter dette :) Vet om en til..

Sofie. Vet om 2 som heter dette. Eller kjenner ;) Men vet maaange som har d som mellomnavn.

Cathrine. Kjenner ingen som heter dette, men tror det er et ganske vanlig 70 tallsnavn?

Christine; Kjenner rundt 4 som heter dette. Alle født på 80 tallet ;)

Skrevet

En av hver, med unntak av ingen Sofie og 3 Kristiner. Men hun ene Kristinen kaller seg kun Kikki, og de to andre er med Ch og K.

Ellers så har samboeren min to venner som heter Alexander, så da må etternavna brukes. Jeg kjenner to Caroliner, men også to Frøydiser, selv om det ikke er så populært navn.

Skrevet

Jeg kjenner mange "eldre" med de navnene.. Type 17+.. Kjenner få barn med disse navnene.. (Der går det mest i Luc/kas, Emma, Sarah, Marcus osv)

Martin- 3, far til ei venninne, 1fetter og en kompis

Thomas- 8

Sofie- 4

Cathrine/Katrine -6

Christine/kristine - 9

..osv..

Skrevet

Hm, skal vi se...

Martin: 3

Thomas: 4

Sofie: 2

Katrine: 2

Kristine: 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...