Rosmari S Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Lurer på hvor lenge gutten min kan sitte i bilstol omgangen?? Han er 1 mnd gammel.
Vinden blåser Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 har lyst til å si at så lenge han ikke klager så må du bare kjøre...1 mnd gamle babyer er som regel såppas mye på fanget uansett iforbindelse med pupp og bleieskift at det ikke går lange studen uansett.... Dibbere sier pause hvert 20 minutt, men det er kun du som vet hva ditt barn vil tåle og ikke..skal dere kjøre veldig langt?? om dere skal over veldig lange strekker ville jeg sett etter en boxette eller en britax easy sleeper..uansett hva,men så lenge ungen ligger sideveis så kan du bare kjøre på tilnærmet ubegrenset. (er nok mulig å få leid vil jeg tro) Lillejenta vår var med å kjørte 150 mil når hun var en måned gammel... :-) Det var ikke noe problem...
mayaya Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Du kan trygt kjøre dit du skal med god samvittighet. Babyer spiser ofte, trenger ofte ny bleie, og vil ellers si ifra dersom de er utilpass. Jeg ville mye heller brukt bilstol enn boxette, stol er det klart tryggeste alternativet.
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 De har gått mer og mer bort i fra denne "regelen" med maks 10-20 minutter, var visst ikke skadelig for ryggen likevel så lenge man ikke overdriver. Lytt til babyen din du, så lenge han er fornøyd er det bare å kjøre på syns jeg. Vi har 1,5 time hjem fra sykehuset og har da måttet kjøre 1,5 time med nyfødte i bilstol, har gått helt fint :-) Med minste hadde vi ett ammestopp.
Vinden blåser Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 britax sin boxette-sak (mener den het easy sleeper) knuste babstolene i den siste testen! også når det kom til sidekollisjoner! ;-)
Vinden blåser Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Britax baby safe sleeper var det den het http://www.testvinnerene.no/2008/11/britax-baby-safe-sleeper/
mayaya Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Trygg trafikk sier fremdeles at stol er tryggest da. I tillegg kan man jo registrere at det av de vanligste bilstolene i Norge, kun var et sete som ble testet.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Jeg sverger også kun til bilseter. Har vel heller aldri sett og skal aldri se på boxette eller lign.. Mitt valg ) Føler at barnet mitt er MYE tryggere i sete enn boxette...
Vinden blåser Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Som du selv sier så har du aldri sett det :-) Her har vi brukt det på begge våre når de var små. Både jeg og mine søsken har også brukt det, samt søskenbarna mine osv osv...Så det er vel litt hva man er vant til, hva man har erfart og slikt. :-) Hadde nok ikke giddet å investert i det om bilturene kun hadde vart en time eller to skal det sies Slik jeg sa tidligere var jenta vår med å kjørte 150 mil når hun var tett oppunder 1 mnd gammel. Ellers har vi hadd begge med på 4-8 turer på 60-80 mil iløpet av deres første måneder..og da er det veeeldig godt å ha ungene liggende. De har det mye bedre i bilen når vi kjører,og de kan trygt sove videre når vi kommer fram uten at vi må bekymre oss for ryggen :-)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har også kjørt endel bilturer, da jeg har hatt lange avstander.. Når jeg skriver "ikke sett på" - så er det i butikker, fordi jeg har lest endel tester og funnet ut at det riktigste for MEG er sete. Men, når det er sagt: Jeg verken ser ned på deg eller andre når du velger noe som er riktig for deg Bare så du ikke får feil inntrykk Har full forståelse for at andre mener noe annet enn meg =)
Rosmari S Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 12. mai 2009 Hmmm, men når dere kjørte 150 mil....satt hun da i bilstol? og hvor ofte stoppet dere? Jeg skal kjøre 50 mil...over ca 8-9 timer....
Rosmari S Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. mai 2009 Tusen takk for mange gode svar:) Så dere er enige i meg at jeg kan godt kjøre ca 2 timer og da løfte han ut og amme og skifte bleie?? Skal jo kjøre 50 mil som går på 8-9 timer, men er jo 3 ferger der og som jeg skal da ut av bilen.
Vinden blåser Skrevet 12. mai 2009 #14 Skrevet 12. mai 2009 ja herlighet,det går bra det skal du se ;-) god tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå