Gå til innhold

Mulig SA :(


Mystie

Anbefalte innlegg

Til dere som har opplevd SA.

Hvordan kjentes det ut på kroppen?

Blødde dere mye?

 

Jeg har selv kun vært igjennom et normalt svangerskao uten noen symptomer og et svangerskap som endte i MA i uke 16.

 

Er nå 6+4 og har frem til nå hatt veldig såre og følsomme bryster, noe som nå har gitt seg.. Og i dag kom det først helt mørk utflod og så litt rødlig utflod og til slutt litt blod.. Det skal tilføyes at det ikke var mye, men alikevel så fosser tårene og jeg er helt utav meg av bekymring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Syns du skal ta kontakt med lege i morgen og få deg en ultralyd. På den måten får du sjekket hva som er i veien, kan jo og være at det ikke er noe å bekymre seg for. Du er jo dessuten så langt på vei at de vil kunne se om hjertet slår. Så ikke nøl, og pine deg selv med å lure om det er det ene eller det andre.

 

Masse lykke til!!!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene har blitt sterkere nå og de minner veldig om de magesmertene jeg hadde de siste timene før jeg ble lagt inn da jeg fødte min datter.

 

Ringte legevakten for å høre om det var mulig å få sjekke om ting var bra eller om ting hadde gått galt, fikk da beskjed om at jeg måtte vente til i morgen og ta det via fastlegen min. Har heldigvis time hos fastlegen min i morgen (for å stadfeste svangerskapet) og håper virkelig at hun (har nettopp byttet lege) vil hjelpe meg slik at jeg kan få tatt en UL.. Klarer ikke å gå å lure slik som dette lenge, i alle fall ikke etter at jeg i fjor gikk med et dødt foster inni meg i 8 uker før det ble oppdaget.. :(

 

Vet ikke om jeg tør å håpe/tenke positivt.. :(

 

Tusen takk for støtten tulla30!! Det betyr mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk forresten å nevne at du har hatt en MA før, på den måten burde du få ekstra oppfølging med UL. Spesielt når du er så bekymret som du er. Prøv å slapp av til i morgen

 

Stor klem!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legevakten igjen i halv elve tiden, men de sa at jeg bare måtte vente til i morgen.. Selv om smertene da hadde utartet seg til å minne om de smertene som man har rett før man skal i fødsel.

 

20-30 minutter senere ringte legevakten opp meg og lurte på om jeg kunne komme alikevel. Hvorfor vet jeg ikke. Kom akkurat hjem nå, fortsatt like lite klok, men kanskje en liten smule roligere..

 

Legen mente at det høyst trolig var en SA grunnet fargen på blodet, mengden med blod og smertene jeg hadde i magen.

Men hun stusset over at jeg hadde så fin puls, et godt og normalt blodtrykk og normal kroppstemperatur, så hun sa at det fortsatt kanskje var litt håp.. Har ikke hatt smerter eller særlig blødninger de to siste timene og håper hverken smertene eller blødningene kommer tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt håp er bedre enn intet håp, iallefall. Krysser fingrene for deg! Hold ut, og hold oss opdatert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen og omsider kommet meg hjem igjen..

Har fått time på sykehuset i morgen klokken 09:30, så da får jeg forhåpentligvis endelig svar på om det har gått galt eller ikke..

 

Dersom smertene og blødningene kommer tilbake/forverrer seg skal jeg ringe direkte på gyn. avd. og da vil jeg få UL i kveld/natt ved sykehuset.

 

Føler meg tom innvendig som om at det er noe som mangler, så jeg er overbevist om at jeg har mistet min lille spire.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får svar i morgen da, og at det fortsatt er liv der. Om det ikke skulle være tilfelle får du hvertfall et svar å forholde deg til, framfor å gå å lure slik som jeg gjør nå. Jeg synes uvissheten er det verste.

 

Ønsker deg lykke til i morgen..

 

Stor trøste klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt hassaridøst.. Skal nå våge meg på en 4 mils kjøretur etter to døgn uten søvn.. Min venninne som skulle være med hadde litt vondt i magen når hun våknet så hun kunne ikke kjøre meg alikvel..

 

Så bli spennende å se om jeg i det hele tatt kommer fram til sykehuset.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...