line_mor Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 vi skal kjøre en del i sommer å lurer på om jeg bør bruke det eller om det ikke har så mye å si? er nå 4 mnd på vei, brukte det ikke med førstemann ,men kjørte haller da ikke så mye,
Juni prinsesse Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Bortsett fra sikkerheten det gir, så føles det også veldig deilig å bruke det. Vi kjørte gjennom Tyskland, Nederland og Belgia i uke 30, og jeg hadde ikke klart meg uten ) Og ikke minst så hadde vi hatt sykt mange flere tissepauser, hvis jeg hadde hatt beltet som lå og trykket der nede... ;o)
j28_nordvest Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Noen som vet hvor man får kjøpt slik belte? Vi skal også kjøre en del i sommer så har tenkt å skaffe meg ett.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 Hei.. Jeg kjøpte min gjennom finn.no bet 100,- for den.. Sjekk finn og se om det er noen i ditt nærområde som selger, eller så kan det jo sendes..
*veronica* Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Eller så får du kjøpt på babyshop, der koster det 399; hvis du ikke finner på finn.no her er en link: http://babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=10893&template=product_info&open=937
Tidemann Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 kjøpte vårt på barnas hus,eller renes som vi kaller det:)
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Vi kjøpte vårt på nafbutikken, butikken for de som er naf medlem. Husker ikke hva det kostet. Ulempen er at det kan være falsk trygghet, dessverre er remmene ganske glatte så hele puta har en tendens til å løsne hos oss... Har snart prøvd alt for å få den til å holde seg på plass, men den sklir bare frem. Merket er HTS tror jeg. Når det gjelder om du må ha eller ei, så tror jeg kanskje behovet sitter litt inni oss, hvis vi krasjer blir det mye belastning på den lille uansett... Gjør som du føler for!
AdrenaLine Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har BeSafe sitt belte og det fungerer kjempefint om man monterer det slik det står på lappen. Umulig å bruke med skjørt da. MEN, i et av de nyeste Motor-bladene står det at beltet gir falsk trygghet. Det er ikke noe mer sikkert enn vanlig bilbelte, men de skriver at man gjerne må bruke det for at det skal bli mer behagelig i bilen. Selv bruker jeg bare mitt på lengre strekker...
*toppris* Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 det var en diskusjon her inne for ikke så lenge siden... på skravle tror jeg... og der viste det seg at det er en slags falsk trygghet man får ved bruk av del beltet.. det var noen linker også, men husker ikke hvor... at det var bortkastede penger alt i alt ivertfall.... kun for behaget for sin egen del, men hadde ingenting å si for den lille... hadde ikke med nr 1 og kommer ikke til å kjøpe det nå heller...
ifie Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Kjøpte slik belte i forrige sv.skap da vi skule kjøre langt. Har hørt at det egentlig ikke er noe tryggere for babyen, men jeg kjøpte det for sikkerhets skyld Om det er tryggere eller ikke er det hvertfal mye mer komfortabelt! Vurderer å ta det frem igjen nå, selv om vi ikke skal på langtur med det første
*toppris* Skrevet 12. mai 2009 #12 Skrevet 12. mai 2009 http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Gravid/ utdrag fra rygg trafikk: "De kan gi en bedre komfort, men kollisjonstester viser at det ikke har betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon. " "de helt og holdent må sies å være produkter som øker komforten, og ikke sikkerheten" utdrag Artikkel fra vg nett: Klar konklusjon i Volvo-forskning - Gravide må bruke bilbelte . - Hva med spesialbelte som markedsføres for gravide? - Det ordinære bilbeltet beskytter godt nok, noe spesielt bilbelte for gravide er ikke nødvendig, sier professor Inggard Lereim. - Vi har forsket på enkelte trafikkulykker med gravide i Norge, og kommet til at riktig bruk av vanlig bilbelte beskytter både mor og barn best. Men fest beltet riktig! understreker Lereim. Tre-punkts belte bør festes slik: Skråbeltet legges mellom brystene og på siden av magen. Hoftebeltet legges så lavt som mulig under magen på den gravide. Unngå tykke klær, stram beltet før kjøring. Juster ratt og sete slik at du har lengst mulig avstand til rattet, men fortsatt lett kan dreie rattet rundt - uten å endre sittestilling. Juster seteryggen mest mulig rett opp, ligg ikke bakover! (VG 28.11.04 kl. 09:57)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå