Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må jo få registrert lille jenta mi, Sånn at hun får person nr og sånn. jeg har heller ikke fått fødselsatest enda. hva skal jeg gjøre nå? hvordan får jeg tak i alt dette? er det bare og gå til ligningskontoret og si at jeg har fått baby så fikser de alt?

Hva må jeg gjøre? kan noen være så snill og hjelpe meg? :)

Hilsen en litt forvirret førstegangs mor!!..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får fødselsattest i posten automatisk, etter at du har sendt inn skjemaet med navnet hennes. Det skjemaet kommet også automatisk, i posten :)

Skrevet

Mener å huske vi fikk tilsendt et sånt skjema i posten som vi skulle sende inn til folkeregisteret, og fødselsattesten kom etter at det var sendt inn. :)

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dette kom i posten? hun er nemlig 10 dager i dag, men det har enda ikke kommet noe i posten!

Skrevet

Husker ikke, det tok et par-tre uker kanskje? Vi glemte å sende det inn vi da, så fikk påminnelse nå sist mnd ;) Etter at vi sendte det inn tok det under en uke før vi hadde fødselsattesten her.

Skrevet

Husker ikke helt hvor lang tid det tok, men ikke mer enn ti dager tror jeg. Det er jo sykehuset som skal melde fra til folkeregisteret om at du har fått barn. Så skjer ting fortløpende...

Skrevet

Tusen takk for svar :) da skal jeg slutte og bekjymre meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...