Gå til innhold

Min mann er tatt for trygdesvindel...Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette dreier seg om ca 45000 kr i for mye utbetalt dagpenger. Saken ligger 3-4 år tilbake i tid, men har nå kommet for en dag.

Så hva gjør vi nå? Er det noen som vet hvordan nav går frem?

Kan vi få delt opp beløpet sånn at vi betaler ca 1000 kr pr mnd? Har så dårlig råd at noe mer vil bli vanskelig.

Tas det hensyn til at saken ligger så langt tilbake i tid? Må han inn å sone? Vi har tilsammen 3 barn mellom 2 og 16 år. De to eldste er mine fra et tidligere forhold og bor hos oss 50%

Kaos i hodet akkurat nå. Men dette skal vi klare sammen!

P.S Trenger IKKE "hva var det jeg sa" svar.

Dette er ille nok som det er akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan nok få en nedbetalingsplan fra Nav ja.

Men er ALLTID dumt å lure til seg penger :-(

Skrevet

BRA Nav oppdaget det

Skrevet

Ja, burde tenkt på dette før.

Dersom nav krever alt på en gang må han jo bare låne pengene.

Men synes jo ikke det var allverden til sum heller...

Skrevet

Såvidt jeg har forstått anmelder nav det til politiet, også tar de saken videre. Hva slags straff han får utover tilbakebetaling vet jeg ikke, kommer ann på dommerene det, hvis de plutselig får det for seg at de skal statuere et eksempel risikerer han fengsel, men jeg vet ikke hva som er vanlig når det "bare" er snakk om 45.000,-

Han må uansett regne med en bot, pluss renter når han skal betale tilbake. Det er alltid mulig med en nedbetalingsplan. De forlanger ikke at barna skal gå uten middag..

Håper andre kan se og lære, det lønner seg ikke med svindel!

Skrevet

45000 er ikke "bare" i denne sammenhengen. Folk får ubetinget fengsel for langt mindre enn det. Og det er domsstolen som avgjør hvordan beløpet skal betales tilbake. Nav kan gi et tilbud før domsstolsbehandling, men behøver det ikke. Og det tilbudet du får er det ikke grunnlag for å forhandle rundt: Enten aksepterer du tilbudet du har fått der og da, eller så avgjør domsstolen.

Skrevet

Nei, det er noe som heter "minimum livsoppholdsgrunnlag" som det ikke kan tas beslag i av noen annen myndighet enn enn en domsstol (og også de gjør det ytterst sjelden). Dette gjelder både for en selv og den en forsørger. Men de satsene er LAVE - klart lavere enn sosialhjelpsatsene i dag.

Skrevet

Håper han får svi!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...