Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 sjekker dere maten dere kjøper for vegetabilsk olje/palmeolje?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Tja, sjekker av og til for palmeolje som er kanskje den dårligste oljen med tanke på sunnhet! Men, jeg er ikke så opptatt av å alltid spise sunt.. Bare opptatt av at det skal være gode råvarer og så naturlig som mulig!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Jepp! Alltid. Ikke alltid jeg lar være å spise det, men jeg sjekker alltid.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #6 Skrevet 12. mai 2009 Ja, samboer har arvelig høyt kolesterol, så vi sjekker alt.
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 Det jeg garantert unngår er herdet fett. Ellers kjøper vi såpass sjeldent halvfabrikater at dersom alternativer med sunnere olje ikke er å få tak i så bryr jeg meg ikke.
Lykke X 4 Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Ja, så klart Mange vet dessverre ikke om dette.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #9 Skrevet 12. mai 2009 Sjekke og sjekke. Den palmeoljen er med i utallige matvarer hvor den ikke er merket. Greit å jobbe med det, slik at vi vet
erteposen + 4 Skrevet 12. mai 2009 #10 Skrevet 12. mai 2009 Det er sjelden merket med palmeolje, bare vegetabilsk olje. En må regne med at i de fleste halvfabrikat som billig raspeost, posemat, kjeks, vaffelblaninger, kakemix, margarin osv. er der palmeolje i. Det er svært skadelig, og det er kjipt om en minsker inntaket av mettet fett fra kjøtt og melkeprodukt så får en det lurt inn gjennom palmeolje. Jeg gleder meg til de blir tvinget til å merke det. Synd på hjertepasienter som er flinke i utgangspunket, men lager så lite mat fra bunnen av at de får det i seg. Vi lager all mat fra bunnen, med svært få unntak, så inntaket av palmeolje er lite. Sikker mest fra snacks og kjeks som barna spiser mest av. VI har allergi i familien og må passe ekstra på, men å lage mat fra bunnen er for oss like fordi det smaker mye bedre og tar ikke lenger tid om en planlegger litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå