Gjest yrild Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Fikk barnet ditt vondt i magen av å overspise? Eller merket du det på noe annet at han spiste mer enn han trengte?
Plutselig_gravid Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Han fikk vondt i magen ja og ble veldig urolig/kvalm?. Og han spydde/gulpet som en gal. Snakker om å gulpe opp hele måltider. Og det gjorde at han ville ha mer mat igjen. Han ildskrek og ville ha mer selv om jeg visste at han var mett på en måte. F.eks etter 4 skiver, og masse melk (da var han ca 8 mnd) så grein han og gapte etter mer. Roet seg med en gang han fikk mat igjen. Når han spiste grøt fikk jeg liksom ikke skjeen fort nok i munnen igjen liksom. Skikkelig glupsk. Da han nærmet seg året så ble han kjempesint om han så noen spise på noe og han ikke fikk. Selv om jeg visste at han var stappmett fordi han f.eks nettopp hadde spist 2 store porsjoner med grøt og en full flaske melk. Da han var rundt 6-7 mnd begynte han å legge på seg 2 kg i mnd så da tok jeg problemene opp med helsesøster. Jeg fikk komme på ekstra vektkontroller osv. Da jeg begynte å begrense matinntaket og overse skrikingen og avlede med noe lek osv så kom det seg veldig Da stoppet bl.a gulpingen. Og som sagt. Da han nærmet seg 1,5 år så ga han klar beskjed når han var mett:) Det var fantastisk !!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå