♥♥ M ♥♥ Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har skrevet et innlegg her tidligere. Har to små hunder, og vurderer å skaffe meg katt. Nå er det en kollega av meg som skal gi vekk sin perserkatt på 8 år. Den er visst rolig, vant med barn og reagerer ikke når de har hatt hund på besøk. Jeg vet ikke hvordan hundene mine vil takle å få en katt i hus. De er ikke særlig begeistrert for katter ute. Og i går stod det tilfeldigvis en katt på trappen når jeg slapp de ut. Da sprang de etter katten, men kom fort tilbake... Vil gjerne høre deres erfaringer og tar gjerne i mot tips. Må bestemme meg snart :-)
Vinden blåser Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Er det ikke nok med to dyr og unger?? Ville heller fått meg en ordentlig hund om jeg var deg... De småhundan likne jo katta uansett så
klg,2 boys now:) Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 kan du ikke låne katten for å se.å beste tipset mitt vil vært å ta katten inn først så hundene.ikke sikkert det blir like spennede hvis katten plutselig er på deres teritorium.
* 5 om dagen * Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 den rasen har jeg også hatt,og den er veldig rolig,men den setter hunder på plass,så den får gå i fred. jeg hadde lånt den katten litt,bare litt synd at den rasen blir ikke så allverdens gammel,nå husker jeg ikke eksakt hva som er vanlig,men ikke som vanlig huskatt. men du som har så lyst,så hadde jeg prøvd den katten,den er vel noe av det roligste en kan få tak i.
♥♥ M ♥♥ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2009 Vet ikke om de vil låne den vekk, da vil de helst den skal bli hos meg. Det er en annen som er interessert i katten også. Er kanskje nok med to hunder og katt, men jeg er utrolig glad i dyr, og det er sønnen min også :-)
♥♥ M ♥♥ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2009 Den er visst veldig rolig. Og ligger stort sett i ro. Går nesten ikke ut. Så kanskje jeg kan høre om jeg får låne den ja. Men tror helst de vil gi den vekk, uten å låne den bort. Sikkert siden de har barn osv.
* 5 om dagen * Skrevet 12. mai 2009 #7 Skrevet 12. mai 2009 http://www.mittdyr.no/info/katt/perser/ her kan du lese litt om rasen.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #8 Skrevet 12. mai 2009 Jeg personlig ville gått for en kattunge, da tror jeg overgangen vil bli lettere. Det du evt kan gjøre om du tar den katten er å kjøpe Feliway (for den nye katten) og DAP adapter til hundene som settes i kontakten. Dette er feromoner som gjør at stressnivået senkes. Dette finnes normalt i alle hunder og katter. http://www.vetshop.no/storefront.php?pid=117 Ikke kjøp halsbåndet, bedre med adapteren. Snakk med vetrinæren din også.
♥♥ M ♥♥ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2009 Ja, det var jammen ikke dumt.. Kanskje jeg får høre om jeg får låne den. Selvom jeg ikke tror det blir aktuelt altså..
♥♥ M ♥♥ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2009 Snakket med min søster nå, og hun mente jeg burde få en kattunge i stedet. At det ville være lettere med tanke på tilvenning til hundene. Men jeg vet ikke jeg :S
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mai 2009 #11 Skrevet 12. mai 2009 Ja, det er det beste i tilvenningsfasen. Men ingenting er umulig heller. Slik jeg ser det, med to hunder som ikke er så glad i katter - så ville jeg gått for en kattunge, kjøp DAP adapter til hundene ca 5dg før katten kommer. Hundene får jo et helt annet forhold til en liten hjelpesløs kattunge, enn en stor fresende katt som løper og gjemmer seg. Og kanskje erter hundene i tillegg.. ) Jeg har en hund som er ett år. Og en katt som er 10år. For 3mnd siden kom hunden og de er ikke blitt venner enda. Det kan ta LANG tid, men her er det altså katten som er "problemet". Han er redd, usikker ++ Hunden ligger rolig og ser på katten, mens han knurrer og freser mot hunden... Katten har blitt tøffere og tøffere, jeg bare venter til den dagen han går i stua mens Xena ligger og sover. Det har skjedd en gang, men da var han så redd at han piiiilte inn på badet. Når han tør å gjøre det uten å måtte liste seg forbi - da begynner jeg å blir fornøyd. Alikevel er det viktig å gi alle den tiden de trenger også. Xena er vant til 3katter, 1 kanin ++ mens katten har nesten aldri vært vant til noen andre dyr (bortsett fra fostermoren sin, som døde for 3år siden.. Etter det fikk jeg en annen katt som jeg hadde i 3mnd - passet på den katten - og de gikk ikke godt sammen, men det gikk...) så det vil alltid ta tid når man ikke er vant til et annet dyr. Alt i alt, jeg ville sagt at en kattunge er det beste valget, da slipper du kanskje å måtte holde på i flere mnd med en tilvenningsfase..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå