Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere som er så redd for å få et barn som har bursdag på 17.mai.

Hva er det, helt konkret, som er så dumt med å ha bursdag den dagen egentlig?

Av egen erfaring har jeg bare positivt å fortelle om å ha bursdag den dagen og blir nesten litt lei meg når alle syns det for all del må unngåes.

Positivt:

Man blir husket.

Man får veldig mye oppmerksomhet, i og med man møter veldig mange den dagen.

Feire dagen kan man gjøre dagen før eller etter, hvis man vil ha en egen feiring.

Det er ikke en dag man får gaver ellers, som ved å ha bursdag på julaften.

Det er ikke som om man har bursdag samme dag som et annet familiemedlem og må dele på oppmerksomheten.

Så, helt ærlig!

Jeg ser virkelig ikke noe negativt med å ha bursdag den dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre. Da trenger jeg ikke være bekymret for at fødselen skjer denne dagen. Terminen min er 18, så det er jo fult mulig at noe kan skje den 17 også.....

Skrevet

Samboeren min har dne 17, han har aldri hatt noe å utsette på dette, er som du over her sier, man får mye oppmerksomhet, og folk "stikker til deg litt penger til en ekstra is eller pølse osv siden du har bursdag sammen med norge"...hehe JEg har selv termin i disse dager, ser ikke ut som det skal skje noe her, men om mini melder sin ankomst på 17mai så gjør det meg overhodet ingenting. :) Det er jo en gyllen mulighet til å feire med familien også, alle har fri og alle er pyntet ;)

Skrevet

Broren min har bursdag 17 mai, og har aldri hørt at det er noe problem for han... Eneste må jo være at han som liten aldri kunne ha vennebursdag denne dagen, men som voksen er det jo perfekt - alle skal jo feire likevel :-)

Skrevet

jeg får helt sikkert 17 mai GARANTERT! har termin 28 mai, så det skulle neimen ikke forundre meg. Førstemann kom 31.12 og hun kom noen uker før tiden. Det er vel noe med at hadde man kunnet velge så ville man hatt en annen dag, skjer nok den dagen allikevel :) i allefall når man er liten så vil man det, når man blir vokse spiller det ingen rolle. Nei det er ikke dem værste datoen... har bare ikke lyst til føde den dagen, vil være med vesla mi og feire med henne, så jeg kan godt vente til 18 mai i hvert fall

Skrevet

Jeg har en samboer som har bursdag på julaften, og nå erter alle meg med at Trulte vil komme på 17 mai...

Det mest negative jeg kan komme på er jo at det er litt kjekt å ha barneselskap på selve dagen, og det er ikke bare lett 17 mai. I tillegg digger jo jeg dager som er litt utenom det vanlige, så jeg skulle gjerne ha feiret 17 mai først, og så bursdag :o)

Skrevet

Jeg har også termin den 28 mai og har hele tiden sagt at det skjer nok på 17 mai. Jeg har heller ikke lyst å føde den dagen, vil hvertfall vente til om kvelden. Men tror kanskje han kommer litt før, så jeg ikke får være med den 17 uansett.....

Skrevet

Leste denne tråden sammen med min samboer som har bursdag 17.mai, han virkelig hater det, å sier:

-Man blir glemt, fordi alle tenker på "17.mai".

-Man får veldig LITE mye oppmerksomhet (av samme grunn som over), i og med man møter veldig mange den dagen, men alle sier "gratulerer med dagen" til alle uansett, så man føler seg ikke særlig spesiell, etterpå kommer de å sier "åja, du har jo FAKTISK" bursdag du".

-Feire dagen får aldri feiret ordentlig på selve dagen.

-Det blir alltid til at man feirer en annen dag, å dermed aldri får gaver på selve dagen.

-Man må dele oppmerksomheten med hele norge.

Han får alltid en spesiell oppmerksomhet av bare meg på 17.mai, fordi han har bursdag. Feiring med familie blir alltid helgen etter, så jeg synes det er virkig at han får feire seg selv litt på dagen. Han får frokost på sengen, lager alltid en kake til han der det står navnet hans med lys på osv og han får gave på dagen. Så drar vi å feirer nationaldagen etterpå.

Han har ikke hatt stor glede av å ha bursdag den dagen gjennom oppveksten.

Skrevet

Kanskje forskjell på hva man gjør det til da.

Her i familien har vi alltid hatt stor feiring på selve dagen, med både familie og venner.

Skrevet

Enig med Cecilie fødeklar. Har selv bursdag på nyttårsaften...og syns ikke noe om det heller. Nå bryr jeg meg jo ikke lenger...men husker når jeg var lita. Alle gleda seg til nyttårsaften med raketter og sånn..og glemte meg. Det samme når vi var tenåringer og var på fest...alle kom på sånn på morrakvisten 1. januar, at jeg hadde jo jaggu hatt bursdag igår og jeg.

Og på 17. mai er det jo enda verre - for "alle" er jo veldig opptatt av den dagen.. Nei, jeg vil for babyens skyld absolutt IKKE føde den dagen. Eneste dagen jeg kan tenke meg er verre å ha bursdag på er på julaften!

Skrevet

Jeg har termin 24.mai og vil IKKE føde på 17.mai. Ikke for at det gjør meg noe personlig å føde på akkurat den dagen, men fordi jeg vil at lillegutt skal få sin egen dag og feire på, ikke en dag hvor alle andre feirer nasjonaldagen.

Er godt å høre dere som har mye positivt å si om det å ha bursdag 17.mai, om det skjer da så er det jo ikke så mye jeg får gjort med det og skal jo da så klart gjøre det beste ut av det i årene framover. Men det er ikke noe jeg ønsker for min lille gutt, nei.

Er også mange i familien som har bursdag i mai, spesielt første halvdel, og vil ikke havne på samme dag som noen av de heller. Jeg går gjerne noen dager over termin, jo nærmere juni jeg kommer jo bedre :) Bor i Nord Norge og jo mer sommer jo bedre (mtp barneselskap de neste årene:)

Skrevet

Jeg tror ikke det er så ille å ha bursdag på 17. mai. Jeg har selv bursdag i juli, og har aldri kunnet ha barneselskap på dagen da heller, alle var jo på ferie. Man har mye annet å bekymre seg for enn at en eget barn ikke kan ha selskap på selve bursdagen sin. Jeg skjønner at jula og nyttåret er kjedelig, pappa har bursdag på julaften, og det var nok ikke så gøy da han var liten. Men men. Hos oss er det da alltid bursdag på dagtid, og julaften på kvelden.

Jeg har termin dagen før min egen bursdag, og jeg tenker jo at jeg håper den lille slipper å ha bursdag på samme dag som mamman sin. Men blir det sånn, så blir det sånn, og vi får det nok hyggelig på bursdagene likevel.

Skrevet

Jeg har en datter som gjerne vil gå i 17.maitog med mamman sin og det går ikke hvis jeg ligger på føden! DErfor jeg ikke vil føde den dagen!

Skrevet

Mamma fortalte meg historien når jeg ble født på 17 mai. Pappa hadde med broren min til noen venner for å feire dagen, og når mamma ringte og fortalte at jeg hadde kommet til verden ble han så glad at han glemte igjen broren min i hagen der han var.. He he...

En litt søt historie, synes jeg :-)

Når det kommer til det å ha bursdag på 17 mai, er jeg kjempeglad for at jeg har det denne dagen.

jeg har aldri blitt glemt, familie og venner er veldig flinke til å huske på meg og feire meg denne dagen.

Er helt klart annerledes når man får egen familie selv, men i ungdomstiden var det ingen av mine venner som la planer for denne dagen før de hadde hørt med meg. Søte var de :-)

Nå i voksen alder er det en familiedag, og jeg gleder meg masse hvert år.

Men er faktisk litt overrasket over hvor mange her inne som enten har bursdag denne dagen eller har samboere som har det.

Trodde jeg var den eneste, jeg! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...