Gå til innhold

barn og hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men la gå.

Har en rottweiler på 9-10 mnd, vil gjerne beholde han og barnet. Flere der ute som har valp og er gravid? Hvilke tanker har dere rundt dette? :)

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hund,og er gravid..ikke valp forsåvidt,men en alaska malamute på 5år..jeg også lurer på hvordan dette vil gå,og om noen har noe råd om dette?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

vi har både hund og katt - hadde dette før jenta vår ble født. Hunden var såvidt over 1 år da jenta vår ble født.

Fikk mange advarsler om at hunden vår (en terrier) kom til å bli sjalu da barnet vårt kom til å få mye av oppmerksomheten. Men vi leste mye om det på internett (Norsk kennel klubb bl.a.). Det vi leste var at man skulle gå forsiktig frem med introduseringen, gi hunden litt oppmerksomhet når babyen sov, la hunden lukte på babyen mens vi var to voksne som passet på(en som holdt babyen og en som passet på hunden).

Vår hund har aldri vist tegn på å vise sjalusi, og nå som jenta vår snart er to år ser det ut til at de to kommer til å bli bestevenner..Vi har også vært veldig nøye med å lære jenta vår at når hunden sover skal han være ifred, og det samme når han spiser (mat eller bein) skal han også være ifred.

Vi lar heller aldri de to få være alene lengre enn at vi rekker å sette fra oss ting på kjøkkenet f.eks om de er på stua.

Men, det er oss...hunder er like forskjellige som oss mennesker..hunden vår elsker mennesker...men store hunder..glem det..han fråder nesten av sinne og flekker tenner..

Lykke til med hund og barn! Så lenge intro'en blir gjort riktig tror jeg det skulle gå bra - men les mye om det..

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi sa ja til å ta en valp, og fant ut etterpå at jeg var gravid med siste mensdag samme dag som bikkja var født! Men gikk på med krum hals likevel.

Etterhvert som jeg ble mer og mer gravid, så ble jeg mer og mer frustrert, det er MYE slit med valp i hus, og jeg ville flere ganger levere hunden tilbake, og gråt mine modige tårer. Men holdt ut, og det angrer jeg ikke på i dag! Hund og baby er bestevenner, og passer på hverandre, og leker kjempegodt sammen :)

Nå er jenta mi 15 mnd, og vi har fra dag 1 passet på å vise hunden at den er nederst på rangstigen her i huset, ved at den får mat når alle vi har spist ferdig etc. Når baby ble stor nok fikk hun gi hunden mat i hånda, og da lærer den også at hun er over han på rangstigen.

Dette med rangstige og sånn høres brutalt ut, men en lykkelig hund er en hund som kjenner sin plass i flokken, for da vet den at den hører til :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...