Gå til innhold

til dere som har studert og far har tatt permisjon=) hvordan syns dere det var???

Anbefalte innlegg

Skrevet

pos/neg erfaringer takk=)

Jeg har kun erfaring med å være hjemme selv så=)

vurderer å ta to år ekstra på høgskolen i fordypning så derfor jeg lurer... (studerer fulltid)

taaaakk=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en venninne gjorde det og hun sverger på ALDRI igjen!

hun måtte på skolebenken to uker etter fødsel..

og med amming,pumping og slik er det mer trøbbel enn hva det er verdt..

Skrevet

tusen takk for det=)

har et studie hvor det ikke er mye oppmøteplikt da, men uansett=)

Tanta mi gjorde det og hun sysn det var helt ok=)

men vil gjerne høre flere==)

Skrevet

Har ikke gjort det ennå, men planlegger det på neste. Da skal pappan ta permisjonen og jeg jobb. Må jeg ta de 6 ukene får jeg gjøre det, men ellers skal jeg ut i jobb så fort kroppen tillater det.

Jeg har gått hjemme med to barn, så neste føler jeg han fortjener.

Ang amming så blir det ikke fullamming da, for jeg nekter å pumpe på jobb. For holde med morgen, ettermiddag og kveld, resten får bli flaske.

Men dette er 1.5 år inn i framtiden, men er planene iallfall :o)

Skrevet

Eg var heime i nesten to mnd og så starta eg med studiene igjen. Me budde nært studiestedet, så babyen kom til skulen og vart amma, dermed slapp me pumping og slikt. Ungen har alltid sove om natta og har generelt vert ein veldig enkel baby, noko som gjorde det veldig greit for oss. Då ho var 6-7mnd hadde ho ein periode emd dårlig nattesvøn, men med samsoving og tilgjengelig pupp heile natta så gjekk det seg til. Litt slitsom periode det, men det endra seg fort.

Eg føler ikkje at eg har gått glipp av noko babytid. Eg såg ho store deler av dagen, og då far gjorde alt av husarbeid og hadde middag på bordet til eg kom heim (sidan han var heime) så hadde eg ettermiddagane fri til å kose med ho. Eg ville snakka litt med mannen min om den biten i forkant. Hadde eg måtta tatt husarbeid i tillegg så hadde eg mista for mykje tid med ungen og kanskje hatt ei anna oppleving av denne tida.

Eg gjekk ikkje på så mange forelesninger, kun i to fag som var vanskelige, av resten kopierte eg venners notater. Men eg hadde nokre timer med obligatorisk oppmøte kvar dag.

Skrevet

Det beste vi noen gang har gjort.

Skrevet

Jeg var mitt i min første utdannelse, og begynte på skolebenken etter 5 mndr. En halvtime unna bosted. Da var far hjemme. Og det gikk fint dèt.

:-)

Skrevet

Det gikk greit, men med neste permisjon var vi helt enig om at jeg skulle ta mesteparten.

Fordeler:

- Fikk gjort unna studiene på normert tid.

- Pappaen og babyen fikk god og nær kontakt

- Pappaen tok husarbeidet, og oppdaget for alvor hvor mye som faktisk må gjøres i et hjem, he - he. (langtidsinvestering i forholdet)

- Studiesituasjonen er som regel mer fleksibel enn jobb, dermed fikk hele familien mye tid sammen

Ulemper:

- Amming er vanskeligere, pappaen kom til universitetet eller jeg kom hjem i lunsjen for amming. Mye pumping og nedfrysing av morsmelk. Brukte ikke MME. Stress når forelesere brukt pausene også fordi de ikke kom gjennom pensum til ordinær tid, og man har melkespreng og vet at babyen venter. Slitsomt å dra hjem i pauser.

- Mammahjertet blødde av og til, savnet babyen, tungt å dra hjemmefra

- Pappaen ble litt rastløs etterhvert, litt ensomt for han å være hjemme over så lang tid. Savnet jobben sin.

Det var det jeg kom på i farta.

Skrevet

tusen takk for konkrete og gode tilbakemeldinger:)))

Ja jeg kan nok tenke meg feks i forb med praksisen at mamma hjerte mitt kommer til å blø litt ja:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...