cherry coke Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Hun retter på folk! Hele tiden. Hun er 3 1/2 og har snakket rent fra før hun var to år. Nå tar jeg henne i å rette på jevngamle som ikke snakker rent. Feks sier j istedetfor r for eksempel. Og om noen synger feil, MÅ hun rette på det..."Nei nei nei...det er ikke slik, sånn er det.." Har sagt til henne at hun bør slutte med det og at noen kan bli lei seg når hun holder på slik. Jeg tror jeg har oppdratt en liten besserwisser jeg...:/ Hehehe...bør jeg gjøre noe mer med det? (håper hun slutter med det snart!) Bare helt til slutt; det rare er at hun retter ikke på folk som hun vet ikke snakker reiktig pga sykdom ol. Eks en jente med downs i barnehagen. Da sier hun ingenting utenom; Så flink du er xxx (og en klem etterpå)..=)
Gjest Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Hun høres jo bare snill ut. Så søt! Hihi.. Vet ikke om du kan gjøre noe annet enn det du gjør allerede. Mine barn er yngre så jeg har ikke noen erfaringer å dele..
cherry coke Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2009 Ja hun er kjempesøt=) Men jeg er jo redd for at andre barn skal bli lei seg. Hun gjør det ikke for å være slem akkurat, så det er litt vanskelig hva jeg skal si til henne.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 12. mai 2009 #4 Skrevet 12. mai 2009 hehe, der har vi to like passe veslevoksne snupper for hu mellomste min er helt lik. Hun gjør det heller ikke for å være slem, men det blir tydeligvis helt galt i hennes ører når noen sier feil og hun kan jo ikke dy seg:) I tillegg er hun halvt sevnsk og retter også på meg når jeg uttaler svenske ord feil...tja hva skal man gjøre. Er såklart søtt til en viss grad, men jeg er som deg også redd for at andre barn skal bli lei seg. Har ikke snakket så mye med henne om det for som deg vet jeg ikke helt hva jeg skal si, hun er jo ikke slem med mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå