Gå til innhold

Hvordan mose banan?


Fablefant✿

Anbefalte innlegg

Mini (5 mnd) er ikke særlig glad i fruktputter (synes de er fryktelig sure ser det ut til...), men liker godt banan. Hun er heller ikke spesielt glad klumper, og klumpfri most banan er vanskelig å få til... Noen tips?

 

Tips til annen frukt jeg kan lage mottas også med takk! (Har tenkt på om jeg kan koke pære?). Og går banan og pære evt ann å fryse ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrap på bananen med en skje, da får du det så fint som bare det :)

 

Blir kanskje vanskelig å fryse ned, men du kan jo bare spise resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviltøkspresse? Presse gjennom en sikt?.... (ikke testet selv)

 

Pære er supert å koke (særlig i sukkerlake og krydder til voksne :-)). Bare å skrelle, fjerne kjernehus og koke til den er myk.

 

Alt kan fryses (det er iallefall min leveregel)!

 

Annen frukt som har slått ann her er druer og melon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Bananen må være ordentlig moden (ellers så er det vanskelig og i tillegg er det da ikke gunstig for fordøyelsen til baby).

Jeg moser bare med gaffel og rører fort rundt. Blir stort sett veldig glatt og fint, men nå er ikke lillemann så særlig kresen av seg så her er det ikke så nøye.

 

Har aldri frosset most banan, men hel banan er super å fryse (kan stikkes i biter på pinner og være et supert og sunt alternativ til is), så da burde det vel gå med most også :-)

 

Vi fikk anbefalt kokt pære og kokt eple som begynnelsesfrukt.

 

ellers så er denne engelske siden veldig informativ når det gjelder når man kan innføre hva :

 

http://www.wholesomebabyfood.com/homemade-baby-food-recipes-intro.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...