Gå til innhold

Er det ingen som savner å bare være "seg selv"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Misforstå meg rett altså; jeg elsker å være mamma, og forguder lille mini (6 mnd) over alt på jord! Men må innrømme at det er overgang å gå fra å bare være "meg" til å være mamma 24 t i døgnet! Mannen min jobber mye, og drar før mini våkner og kommer hjem når hun har lagt seg. Så i uka (og av og til i helga), så er det bare oss to! Jeg hadde stor respekt for alenemødre/fedre før altså, men jeg må si at den er kraftig oppjustert etter jeg fikk barn selv!

Andre som av og til kan savne å bare være seg selv, eller er det bare meg som er "egoistisk"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg savnet det veldig i starten, for meg var i hvertfall en stor overgang å bli mamma, men da jeg begynte å jobbe igjen gikk det over og jeg har blitt nesten litt ekstrem "være-bare-mamma" når jeg kommer meg hjem fra jobb.

Skrevet

klart det er lov til å savne å bare være seg selv! Alle har litt behov for alene tid, selv har jeg løst det med trening, trener med lag, så har faste tider som gubben MÅ være hjemme med mini.... Nå er min mye hjemme da, men synes også det er feil at mannen din skal være borte så mye, han må da se ungen sin han også!?!

Skrevet

Har samme "familieliv" som deg... Mann som jobber mer enn han er hjemme. Var helt jævlig da eldstemann var liten, følte at jeg satt kun hjemme kveld etter kveld. I tilleg så kommer jeg fra en annen kant av landet, og hadde få kjente på de tider. At jeg holdt ut er ett under, MEN det er verdt det!!! Alt blir mye mye enklere når mini blir større, at du kan få barnevakt noen timer på kveldstid osv. Har hatt noen langhelger oppigjenna, mann og barn har reist ti svigers, og det er godt. Men skal innrømme at jeg savner dem mer enn jeg nyter å ha fri...

Som sagt, det blir bedre og enklere for hver mnd h*n vokser:) Så bare hold ut:)

Skrevet

Godt å høre at det er fler!:) Og ser for meg at det endrer seg litt når man begynner å jobbe igjen! Trener også med lag, og det er veldig godt å ha den alene-tida!

Det at mannen min jobber så mye er et valg vi har tatt sammen. Han har akkurat startet eget firma, så er nødt til å jobbe endel. Men visste nok ikke helt hva jeg sa ja til, men sånn blir det nå litt framover!:) Han er veldig flink når han er hjemme, og er det noe jeg har planlagt i forveien, kan han av og til slutte litt tidligere! Har også supre besteforeldre som gjerne stiller opp!!

Skrevet

Jeg er meg selv hele tiden, så kan ikke si jeg savner det.

Skrevet

Jeg ble mamma som 17åring, så jeg har egentlig aldri vært voksen uten å være mamma og kjenner derfor ikke til det å miste denne friheten. Har derfor heller ikke noe savn, men tenker av og til på hvordan ting KUNNE vært.

Synes ikke du er egoistisk som tenker som du gjør. Selv om jeg ikke har samme savn som deg, iom at jeg aldri har levd et voksent og selvstendig liv uten barn, så tar jeg meg i å tenke på hvordan ting kunne vært.

Skrevet

Har forresten vært 100% alene hele tiden. Hverken barnefar eller min familie har stilt opp, så det har nok også bidratt litt til at jeg i perioder har tenkt på hvordan det KUNNE ha vært å levd uten barn en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...