Anonym bruker Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har tatt barne- og ungdomsarbeiderfag som privatist, uten å være tilknyttet noen skole, så jeg har ingen å spørre.. Kan jeg ta allmenn påbygging som privatist nå fra høsten av? Må jeg være tilknyttet en skole? Hvilke fag er det jeg må ta for å få generell studiekompetanse? Blir 21 i år, så jeg får ikke gått unde 23/5 regelen. Er det greiere for meg å vente i nesten to år, så jeg får gått under den regelen? For da må jeg ta seks fag, om jeg har skjønt det riktig. Vil gjerne gå på lærerhøyskolen. Får jeg noen alderspoeng eller andre fordeler med å vente i to år? Eller er det lettere å komme inn der om jeg tar studiekompetansen nå? Har så mange spørsmål, og ingen å stille dem til... Håper noen kloke hoder kan hjelpe meg.
Lykke X 4 Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 23/5 regelen er kjekk fordi da trenger du jo ikke ta alt. Men om du har fullført noen almenne fag fra videregående, er det jo ikke dumt å sjekke mulighetene for hvor mange fag du kan ta som privatist, og kanskje få studiekompetanse før. Resten kan jeg ikke svare deg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå