Gå til innhold

"pappa slå kinnet min"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette sa gutten min på 2,5 i går.

Først sa han det på morraen, mens han holdt hånda på kinnet, og så sa han det igjen da jeg hentet han fra barnehagen.

Jeg har ingen grunn til å tro at samboeren kan ha gjort noe slik, og da jeg nevnte det for samboeren senere på dagen, så skjønte han det heller ikke, men mente det kanskje kunne være det at han kanskje hadde slått seg på kinnet da han falt dagen før.

Men jeg liker ikke helt at han sier slik da.. Han begynner å få ganske bra språk, men det er jo en god del som står igjen før han klarer å forklare seg ordentlig. Jeg prøvde å spørre han mer om hva pappa hadde gjort, og om han kunne vise meg det, men jeg tror ikke han forstod hva jeg mente.

Hvor vanlig er det at disse små sier slike ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger sier mye rart, og de i barnehagen hører nok mye rart.. Jenta vår også kan overdramatisere veldig - var så irritert på henne her en gang, så jeg kastet klærne hennes på henne, ikke hardt, men hun utbrøt: "Mamma, du slooo meg..."

Så, ja, jeg tror det er vanlig og at de kan uttale ting slik at ting høres annerledes ut!

Skrevet

"Pappa/mamma smaker på tissen", sa min datter på samme alder.

Høres fryktelig urovekkende ut for enhver barnehageansatt, men opprinnelsen til den setningen er en episode hvor hun kom inn på soverommet vårt en gang vi ikke hørte henne komme ;o)

Skrevet

Høyst sannsynlig prøvde han å si at pappa sa han hadde slått kinnet sitt. Det at han ikke kunne vise, gjør meg enda sikrere. For hvordan viser man noe slikt??

Skrevet

Det er ganske vanlig at unger sier slikt, og at det kanskje har en helt annen betydning enn det de egentlig sier.

Kan ta et eksempel fra oss da eldstejenta var nesten 2 år.

Hun hadde klatret opp i lenestolen til pappa'n, og denne veltet bakover slik at hun slo panna i gulvet i fallet. Vi så jo hva som skjedde, men det som kom ut av føkna da hun skulle fortelle det på barnehagen var at;

"Pappa to stolen å donka panna mi". Eh, for de som ikke hadde vært vitne til det hele hørtes det jo ut som om faren hadde tatt stolen og slått henne i panna... Vi måtte forklare hva som hadde skjedd til bhg ja:)

Kan det være noe sånt som har skjedd hos dere? Har faren slått seg på kinnet? Skal han forklare faren at han har slått seg på kinnet i bhg eller noe sånt?

Ville ikke gjort noen stor sak ut av det før det eventuelt skjer noe mer. Det er sikkert en logisk forklaring på dette:)

Skrevet

Da jeg jobbet i barnehagen ble jeg kalt inn til styrer pga noe ei av jentene på 3 år hadde sagt på tur med foreldrene.

Hun hadde drevet og lekt med dukker, og så plutselig hadde hun sagt:

"Kom skal vi gå til byen og drikke, se på gutter og ha det moro."

Foreldrene spurte forskrekket hvor hun hadde hørt noe slikt, og hun svarte at det hadde XXX (jeg) sagt.

Heldigvis kjente styreren meg så godt at også hun visste at jeg aldri ville sagt noe slikt, ikke en gang til venninnene mine. Aner den dag i dag ikke hvor hun fikk utsagnet fra... Men i hvert fall ikke fra meg!!

Skrevet

Jeg aner ikke hva som har skjedd....

Dagen før var han og faren alene hjemme, og i går var jeg alene med han til utpå ettermiddagen, så det var meg han fortalte det til. Faren var ikke hjemme.

Satser på at det bare er hans måte å prøve å forklare på..... Har ikke gjort noen stor sak av det, og har heller ikke tenkt å gjøre det. Har bare tenkt litt på det i dag.....

Han er forsåvidt en liten klatremus som er overalt hele tiden, så det hender rett som det er at han slår seg...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...