Gå til innhold

igangsettingssamtale på Voss SH- Noen med erfaring der el. andre sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På torsdag skal jeg på samtale angående igangsetting av fødsel. Jeg er da i uke 39 + 0.

Kan jeg få et negativt svar om at de ikke setter meg i gang eller er dette et undersøkelse og informasjonsmøte? Kan jeg forvente at de setter det i gang samme dag eller dagen etter? Må jeg vente til over helgen?

Håper noen kan gi meg svar fordi etter at de ringte meg i morges, har jeg ikke klart å tenke på noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dytter i håp om at noen kan svare meg....

Skrevet

jeg skal også på en sånn samtale:) jeg snakket med de på telefonen for noen uker siden (før jeg hadde vert hos lege og fått henvisning) og fikk litt info- men det var jo på generellt grunnlag da- da sa hun (jm) at de vanligivs IKKE satt igang FØR termin--- og ks ble gjort 1 uke før termin-

jeg skal på samtale når jeg er 37+5, så kan vel bare regne med at det kun er en samtale jeg da, i og med at jeg er så "kort" på vei- skal sjekke leiet (men jeg tror han ligger rett vei nå) men skal også snakke om igangsetting før termin- håper å bli satt igang i uke 38+ noe

Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette, men jeg kjenner en som var på en samtale om igangsetting. Dette var på overtid, da. Der ble det egentlig bare tatt sparketest, sjekk av modenhet & litt tøying, estimering av babyens vekt og leie. Hun måtte gå hjem uten at det "skjedde" noe. Ble satt i gang et par dager senere etter at vannet hadde gått.

Skrevet

Hadde egentlig forhåpninger om å bli satt i gang i morgen , men kanskje like greit å bli "jekket litt ned", så jeg ikke blir skuffet.

Skrevet

heihei:) Da har jeg kommet hjem fra igangsettingssamtale på voss jeg- og fikk en dato for igangsettelse- skal settes igang når jeg er 39+5- det er fjorten dager til- så skal gå greit å holde ut i 2 uker- nå har jeg iallefall noe håndfast å telle ned mot- men hvem vet? kanskje jeg føder før den tid.

Må si jeg synes han legen var utrolig snill og hyggelig- og følte han visste hva han snakket om, og var veldig profesjonell!! både jeg og mannen følte han tok godt vare på meg og babyen, at han vurderte situasjonen nøye før han besluttet noe (var inne hos han i en hel time)

etterpå var vi inne på fødeavdelingen på omvisning, og fikk et veldig godt inntrykk av alle vi traff, og av hele avdelingen. Nå gleder jeg meg til å føde der oppe- legen var veldig liberal mtp smertelindring- han gikk så langt å anbefale meg epidural fra tidlig i fødselen av- og i tillegg bruke lystgass siden jeg har hatt god effekt av det tidligere-

Så gruer meg ikke overhodet til fødselen og vet at nå skal jeg klare å slappe av /holde ut i 2 uker til!

(jeg bor forresten i Bergen, og har nå bestemt meg for å føde på Voss)

(fikk spørsmål av ene jordmoren der oppe om jeg var klar over at babyen nå kom til å bli født med ski på beina???? :P) hehe :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...