Monajenten Skrevet 12. mai 2009 #1 Skrevet 12. mai 2009 Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! Skal liksom putte ting i kasser, det er greit nok. Men jeg ANER ikke hva jeg skal begynne med, føler liksom jeg har pakket det jeg ikke "trenger". Jeg vet jo ikke om det går på en dag, og da er det jo særdeles upraktisk om alle tingene ikke er her:-s HJELP! Flyttetriks mottas med stor takk! (Jada, jeg vet jeg skal merke kassene med hva som er i dem og hvilket rom de skal i;-))
Sivalur Skrevet 12. mai 2009 #2 Skrevet 12. mai 2009 Blir jo alltid noe pakking i siste liten, men hvis du vet hvilken dag du skal overta ny bolig på og det ikke er lenge til, så kan du f.eks. klare deg med en gryte, en stekepanne og papptallerker på kjøkkenet, så kan resten pakkes bort. Finn frem klær til en ukes tid og legg i en koffert, så kan resten av klærne pakkes bort. Alt av vinterutstyr og slikt som står i boder og på loft og i kjeller kan pakkes bort (og mye sikkert også kastes...??) - alle nipsting og bøker kan pakkes bort. Pakk en lekekoffert med noen yndlingsleker og bøker til ungen(e) og pakk resten i flytteesker. Skjønner ikke helt hvilke ting du ikke skal kunne klare deg uten i et par dager mens flyttingen pågår..?
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 12. mai 2009 #3 Skrevet 12. mai 2009 Ja, det er lurt å pakke ned det man ikke trenger først, rydde boder og slike ting. Når det nærmer seg den store flyttedagen kan du plukke ut klær for noen dager, og resten pakker du ned, slik at du fåt tømt skap og skuffer. Samme gjelder med kjøkkenting/kopper. Vi brukte faktisk litt plaskopper og engangtallerkener noen dager for å få pakket ned det meste. Som sagt er det lurt å få tømt alt ut fra skap og skuffer, da er det bare æ bære ut når flyttedagen er der.
Monajenten Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2009 Har allerede overtatt så her er det bare til å kjøre på, ser jeg:-) Takk for svar.
Gjest Sauen er høygravid :-) Skrevet 12. mai 2009 #5 Skrevet 12. mai 2009 Jeg pakker ned ALT jeg ikke trenger. Skal jeg bo i gamleleiligheten i 3 dager til, pakker jeg ned alt av klær, håndklær osv utenom for 3-4 dager fremover. Pakker ned alt av hår/hudprodukter jeg ikke kommer til å bruke, og alt av bestikk/fat osv utenom for de 3 dagene. Så får man heller leve på et minimum de dagene=) Spiser gjerne ute eller mat som ikke trengs å lages i kjele osv de siste dagene, så jeg får pakket ned mest mulig. Har flyttet noen ganger ja=) I de dagene trenger du vel: -klær, undertøy -håndklær, vaskeduker -kopper, fat, bestikk, glass -dyne og sengetøy -sminke, hårprodukter, shampoo, hårbørste, deodorant, tannkrem+børste Da klarer du deg alltids=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå